Pooma skrev 2011-07-16 15:39:32 följande:
Vi verkar vara ganska lika :) Jag är också äntligen gravid efter 2,5 års försök och en IVF behandling, är i 6+2 nu. Mycket kan hända än men det är lika bra att utgå ifrån att det ska gå vägen och njuta, har BF 7 Mars. Har inte heller velat sticka babykläder för att det kännts jobbigt, utan mest stickat till mig själv och till syskonbarn. Stickade min första babygrej till "mig" under IVF behandlingen, ett par byxor, och nu håller jag på med en mössa.
Ser allt bra ut på första ultraljudet ska jag fira med en stickbok för bebisar och en repa på garnaffären :D
Grattis till graviditeten!

Vi har hunnit med tre IVF-försök, alla misslyckades. I slutet av maj/början av juni skulle vi ha gjort ett FET, men sköt på det försöket till hösten eftersom jag aldrig fick utslag med ägglossningstesterna. Sen fick jag utslag jättesent, efter att vi beslutat att skjuta på försöket, dagen innan vi gifte oss. Och på den ägglossningen blev jag gravid, spontant. Vi skämtar om att vi får en konservativ liten baby, eftersom ägglossningen kom samma dag vi gifte oss. Det här är uppenbarligen ett barn som inte ville födas utom äktenskapet.

Jag har gått på akupunktur två gånger också, så det kan ha haft inverkan. Men visst är det underbart att äntligen få lyckas? Jag är v7+0 idag, BF 2 mars. Hoppas på att få ett VUL om drygt en vecka för att se att allt är ok. Då ska vi också fira, och berätta för familjen. Min syster vet, för hon frågade om nästa försök igår kväll när vi pratades vid.
Mönsterbok och garninköp låter som ett firande i min smak!