• TessaS

Svartsjuk bonusdotter, orkar snart inte längre

Jag är inne på samma spår som AnnanAnna, av anledningen att jag själv varit i samma sits som din killes dotter...

När mina föräldrar skildes så valde jag att bo med min pappa och min syster hos min mamma. Jag var 10 år då, men kände att någon måste ju "ta hand" om pappa... Jag blev liksom en vuxen hemma... jag såg till att pappa hade handlat, hade koll på mina egna tider och såg till att pappa kom ihåg och körde. Jag blev den nya projektledaren hemma. Blev lite som en förälder till min pappa... såg till att han hade det bra och höll koll på honom.  
    När pappa träffade en ny, så hade jag mycket väl kunnat reagera så som din killes dotter... fast för min del så tog det vändningen att jag blev lättad att någon annan tog över. Men jag blev nog ganska barnslig... som nån slags reaktion på att jag lekte vuxen innan dess.

Jag tror att det kan bli bättre av att dels pappan visar att det inte är ok att du puttas bort. INGEN ska puttas bort.. .det är inte ok, vare sig man är barn eller vuxen. Jag hade inte velat att mitt barn lär sig sånt.
    Och dels kanske du och tjejen kan hitta nåt att göra ihop? För att vinna hennes tillit. Shoppa ihop, hyr en tjejfilm och skicka ut pappan att dricka öl med kompisar? Nåt gemensamt intresse? Ta med henne ut och handla en present till pappa från henne?

• TessaS
    sextiotalist skrev 2011-07-18 11:30:39 följande:
    Det jag inte kan förstå det är när man påstår att Ts skulle vara avundsjuk. Jag hade reagerat på ett sådant beteende om jag hade sett detta bland mina vänner.
    Hade det varit en nära vän så hade jag nog tom tagit upp detta på ett fint sätt.
    Samma här. Jag tror man gör barnet en björntjänst genom att ignorera ett sånt beteende för jag tror det ligger mer bakom.
Svar på tråden Svartsjuk bonusdotter, orkar snart inte längre