• Jko

Svartsjuk bonusdotter, orkar snart inte längre

Ts låter hemskt att det ska behöva vara sån revalitet mellan barn och vuxen. Tycker du ska ta dig ett ordentligt samtal med din sambo att det måste få finnas utrymme för eran relation, utan attt du ska känna dig undanknuffad, och samtidigt att flickan inte känner sig utanför. Men kanske måste pappan början visa tjejen att hon faktiskt inte är 6år längre heller så att klänga på pappa är inte ngt man håller på med hela tiden. Men då visa det som ett bra sätt. För jag förstår att det måste vara svårt att känna att förhållandet utvecklas framåt när man knappt kan har en relation ifred. Att bara få sitta och surra och skratta tillsammans och prata om saker bara mellan fyra öron är faktiskt kvalitets tid för mig. Jag är själv sambo med en kille som har barn sedan tidigare, men då är barnen 6-7år och har aldrig kännt att barnen vill trycka sig mellan, kanske nån enstaka men inte så att det blivit till en vana som din sambos dotter fått sig. Men det är kanske för att min sambo visat att han älskar alla oss som bor under samma tak, men på olika sätt.
    Jag kan mig själv inte minnas att jag var så klängig mot mina föräldrar när jag var tolv, då var kompisarna medelpunkten i ens liv. Men som många skrivit så måste ju flickan vara extremt otrygg hos sin pappa av en anledning eftersom hon lever helt annars hos sin mamma.
    Jag hoppas att det blir bättre för er snart  :)

Svar på tråden Svartsjuk bonusdotter, orkar snart inte längre