Varför bär muslimska kvinnor slöja, när Koranen inte förespråkar detta?
Hej!
Du säger i tråden att i Quranen står det ingenstans att man ska använda slöja.
Jag tror du måste läsa Quranen igen och kom ihåg Sunnah betyder Muhammed (saw)
Liv och vad han har sagt det Skall man också lyssna på. Sen är det ej lämpligt att ta upp saker
Så här på en tråd i familjeliv. Gå till moskén istället och prata med imamerna.
Vi muslimer älskar vår slöja. Det är ålagt att kristna judar och muslimer
Ska använda slöja. Titta på Maria Jesus moder vad bär hon för kläder.
Hon är en kvinna mycket älskad av Gud. Undrar du inte över nunnornas klädsel då.
Vi bär slöja för att inte bli antastade på stan vi bär slöja för att vi känner Guds närvaro.
Vi bör slöja för att utan den känns det som man är naken. Vi bär slöja för det är det
Skydd Gud har givit kvinnan. Det är så många som är emot denna trygghet vi kvinnor har fått
Av Gud. Det är ett förtryck av oss kvinnor att vi inte kan använda detta underbara
Fina vackra slöja utan att folk blir arga sura eller fyllda av hat. Det är sorgligt
Jag vill också säga att försök att söka upp en muslim och prata med henne.
Vi muslimer älskar om ni som undrar kommer fram och frågar. Ni kan sitta tillsammans
Och läsa Quranen och du kan få svar på dina frågor. Din fråga är mycket relevant i ett
Samhälle där kvinnor är mer som handelsvaror och boskap och sexuella maskiner än just
Människor. Vi kvinnor i islam vet vårat värde vi älskar Gud mer än något annat. När du ser
En kvinna i slöja kan du tänka lycklig är hon som hittat Guds ljus.
Jag hoppas att detta hjälpte lite. Kärlek till dig och lycka till med sökande efter kunskap.