Inlägg från: Anna86 |Visa alla inlägg
  • Anna86

Medryttare - det jobbigaste att hitta?

Camilita skrev 2011-08-29 21:20:29 följande:
    Jag har också funderat mycket på att bli medryttare, kollar annonser en gång i veckan och drömmer mig bort hehe.

Har ridit i 8 år, var ca 5 år sedan jag slutade. Så man är ju lite ringrostig.. kan ju inte träningstävla hästen (utan instruktör) men vill jätte gärna rida.

Har tittat efter annonser där man söker en ryttare som inte är ute efter träningstävla/tävla utan skogspromenader, rida i ridhus m.m men det verkar inte finnas. 
    Jag red på ridskola i ca 2.5 år, började när jag var ca 12. I april förra året (10 år senare) så började jag drömma och skickade iväg ett mail men gissade att det inte fanns någon som ville låta en så oerfaren ta hand om deras häst. Det var ju så längesen jag red och det lilla jag hade lärt mig var i princip borta! Så "lite ringrostig" var en rejäl underdrift...

Konstigt nog tog det inte lång tid innan jag fick svar.
    Åkte dit och träffade hästen + ägaren, 6 månader senare var jag hästägare Solig 

Så, jo. Visst finns det hästägare som vågar ge folk chanser, i alla fall om man som jag, erkände att jag inte kunde speciellt mycket men jag ville(och vill fortfarande) lära mig så mycket som möjligt  Solig

Hoppas ni som söker medryttarhäst hittar en och ni som söker medryttare också hittar vad ni söker!
Svar på tråden Medryttare - det jobbigaste att hitta?