• MissCat

Ostimulerad FET symtom tråden.

lyckospeja skrev 2011-09-23 22:20:41 följande:
    Hallå! Gud vilken bra tråd, nu måste jag fråga lite...
    Vi håller på med syskonförsök. Jag gjorde ostimulerat FET i onsdags, tidig eftermiddag. (Ca kl.14) På kvällen när vi kom hem kände jag att det molade lite i magen, så som det brukar göra innan mensen drar igång. Så har det varit nu sedan dess, fram och tillbaks. 
    Det jag undrar nu är... Kan ägget fästa sig samma dag som återföringen? Och i så fall, påverkar det livmodern direkt så den börjar växa? (Eftersom det ju är livmoderns växande som känns som mensvärk.) 
    Hur länge var ägget odlat?
  • MissCat
    lyckospeja skrev 2011-09-23 22:26:22 följande:
    Oj... Det var en bra fråga. Har ingen aning faktiskt... :P Brukar det vara olika? Vad blir det för skillnad?
    Om de odlar vidare så gör dem det i 5 dagar och då kan den fästa dag 1-2 men om de satte in 2-dagar odlat tar det längre tid 5-6 beräknar man.
  • MissCat
    lyckospeja skrev 2011-09-23 22:25:33 följande:
    Kan tillägga att jag fick progesteronvagitorier utskrivet, verkar vara en självklarhet i Örebro. Tar en varje morgon och kväll i sammanlagt 15 dagar. (Det fick jag första graviditeten också, även det var ostimulerat FET. Gjorde aldrig IVF, fick frysa in och vänta med återföring ett par månader då jag blev överstimulerad.)
    NU blev inläggen lite konstiga här men om du började ett par dagar innan med progesteronet så är det även dem du kan känna av som mensvärk/molvärk.
  • MissCat
    lyckospeja skrev 2011-09-23 22:34:33 följande:
    Ja, har ingen aning då jag inte visste att man odlade dem olika länge... Annars hade jag kanske frågat. Men nej, progesteronet började jag inte ta förrän flera timmar efter att första molvärken började! Jag skulle börja ta dem på kvällen av återföringsdagen sa de, så det gjorde jag.
    Ring och fråga dem på din klinik hur länge det var odlat :) Är det ett 5 dagars du fick in så kan du ju alltid tjuvtesta. Är det ett 2 dagars så är det för tidigt ännu.

När är TD ?
  • MissCat
    lyckospeja skrev 2011-09-23 22:39:51 följande:
    Nja, frågar dem när jag testat istället, när jag ändå ska höra av mig. Det går ju som det går, jag var bara väldigt nyfiken! ;) Jag har testdag om exakt två veckor.
    Ja oj då är det lång tid kvar. Måste vara ett 2 dagars du har fått eftersom du har drygt 2 veckors ruvande.

Lycka till
Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.