• Vattenmelon

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-18 13:39:46 följande:
    Alltså... syns skitkasst.. ETT av fotona har jag mixtrat med... men det syntes bättre i verkligheten (hur ofta har man inte läst det dåååå.... gaaaaaah) men vad tror ni...spök eller positivt??

PS gissa vilket som är mixtrat med

Ni får gärna mixtra själva med dem om ni vill... tycker det syns sketadåligt här.. syntes iofs inte särskilt bra i verkligheten heller.. men det syntes.......
    Jag fick exakt likadana resultat med RFSUs vanliga test i juni. De såg helt negativa ut till efter ungefär 25 minuter, sen kom ett grått streck upp. Tog hur många som helst känns det som. Alla förutom RFSUs såg helt negativa ut. Mensen kom några dagar senare, så alla var negativa. Det kan vara så kallade "evaporation lines" som kommer när testet torkat. Jag gjorde också ett nytt test för en månad sedan (då jag inte fått mens sen i den gången i juni...) och det gav samma resultat.
    Jag hoppas att det inte är så för dig utan att det är ett positivt resultat.
    Kram
  • Vattenmelon
    Didajdidajda skrev 2011-11-15 00:50:06 följande:
    Lika blanka varje gång, och INGEN mens. va är man på nu? BIM + 30-40?!

johanna1992 skrev 2011-11-15 03:59:00 följande:
    mensen kan ju inte utebli så länge eller?
    Jag är på dag 163 utan mens, alltså BIM + 130 ungefär.
    Det är inte så ovanligt med utebliven mens, ca 10% har problem med det. Jag har med 99% sannolikhet PCOs ska tilläggas. Ska på utredning idag. 
  • Vattenmelon
    Gummsan skrev 2011-12-18 13:36:29 följande:
    Nu har jag hört från flera håll att man ska undvika socker om man vill bli gravid. Men ingen kan berätta varför... Vet ni tjejer varför??? 

Jag är världens godisråtta :-S 
    Om man har PCOs som innebär att många hormoners nivåer är "störda" kan det vara bra att undvika socker. En av hormonerna som bidrar till syndromet är nämligen insulin. Kroppen svarar inte på normalt sätt på insulinfrisättning efter plötsliga blodsockerhöjningar. 

Om man däremot inte har PCOs så finns det väl inte några anledningar att ta bort allt socker från kosten. Men självklart gäller det att ha en balanserad kost för att ha en bra hälsa, speciellt när man försöker bli gravid.

Under en graviditet kan det vara bra att dra ner lite på godiset så man minskar risken för graviditetsdiabetes. 
  • Vattenmelon
    mi Am or e skrev 2012-02-06 07:56:04 följande:

är lite kluven... visst, det är svagt, men positivt, men det stör mig att kontrollstrecket liksom är lite utsmetat, gills det ändå? Nån som råkat ut för liknande och det varit positivt ändå? Ska testa med digital om 2-3dar.
    Det där är positivt! Ingen tvekan! Grattis :)
  • Vattenmelon

Hej testexperterna :) Visst har jag haft ägglossning? Har PCOs och har aldrig testat med äl-stickor tidigare. Tempen har gått upp med 0,5 sedan den 2/2.
    Finns det någon risk att det bara är en LH-stegring utan efterföljande ägglossning?

• Vattenmelon

Haha! Så dum man kan vara. Trodde jag verkligen att jag skulle se någon på ÄL +6? Har haft starka känningar av progesteronet efter äl, illamående och yrsel. Plus att det känts spänt i livmodertrakten. Nåja, jag får skylla på att jag inte är van att ha ägglossning :P
    Här är en bild på testet i alla fall. Kan nog bli ett och annat till innan nästa helg!

• Vattenmelon
    Hoppaspåenfjärde skrev 2012-02-10 21:38:41 följande:
    Har du testat med RFSUs känsliga test?
    Nä. Har inga sådana. Har bara dessa som jag köpte billigt på tradera, ett graviditetstest från apoteket och sex st CB digital. De billiga tänker jag använda om det blir fler tester innan ÄL+14. Resten sparar jag tills mensen eventuellt är sen!
  • Vattenmelon
    Hallonbilar skrev 2012-02-17 08:17:19 följande:
    tycker mig se något på översta ändå, måste lära mig trixa själv snart 
    Här är det trixat med:

Jag ser då ingenting.

Har du windows? I så fall är det väldigt lätt att manipulera bilder. Bara dubbelklicka på en bild så du får upp den i Windows fotogalleri (photo gallery i engelsk version). Tryck sedan på knappen "rätta till" (fix i engelsk version) så får du upp flera alternativ på höger sida. Där är det bara att ändra kontrast, färgnyanser och mättnad. Bara att leka!

• Vattenmelon
    Momtobee skrev 2012-02-17 10:39:20 följande:
    Finns det något starkare smärtstillande än Alvedon man får ta som gravid???
    Andra smärtstillande som innehåller paracetamol är ok som t.ex. panodil och citodon. Acetylsalicylsyra och ibupofren ska undvikas (http://www.fass.se/LIF/lakarbok/lakemedelhalsa_artikel.jsp?articleID=18367)

Här är en lista på läkemedel som innehåller paracetamol: 
    http://www.fass.se/LIF/produktfakta/substance_products.jsp?substanceId=IDE4POC2U97HOVERT1
  • Vattenmelon
    FruLind skrev 2012-02-18 08:10:22 följande:
    Hej tjejer!

Jag har bara skrivit här någon enstaka gång tidigare, men nu har jag äntligen något att lägga upp. Vi har precis gjort vårt tredje IVF och idag är jag på RD10 (jag skulle säga att det är motsvarande BIM -3 el 4 kanske). Jag ska egentligen testa genom blodprov på tisdag, men tog ett vanligt test hemma nu på morgonen (KUNDE inte hålla mig längre) och fick upp detta: 

Är jag gravid?!! Kan det verkligen stämma?! Skrattande
    Solklart! Massor med grattis! Vad underbart efter en så lång kamp! All lycka på resan framöver :)
  • Vattenmelon

Ett till inlägg i PCOs-debatten. Det finns INTE ökad risk för missfall hos kvinnor med PCO eller PCOs. Däremot är det ökad risk om man är överviktig. Många med PCOs är ju överviktiga, så det är därför man kan göra den felaktiga associationen.
    Men om man är normalviktig och frisk i övrigt har man som kvinna med PCOs inte förhöjd missfallsrisk.

• Vattenmelon
    Trixxy skrev 2012-03-07 06:50:40 följande:
    Jag har testat idag igen.negativt.jag är inte gravid för fem öre.jag skall däremot reklamera det engelska testet.det skall inte visa plus om man inte är gravid.jag är idag på bim-5.jag har alltid testat tidigt med alla barnen.och imed att jag hade äl på dag 10-12 denna gång så borde det visat sig nu om jag var gravid...äl+11 är jag på.jag ger upp med testandet nu i inväntar mensen o börjar om från början igen...skitmånad!!vi som hade sex innan o under äl...jag har vart gravid 3 gånger innan o aldrig haft problem med att bli gravid innan...
    Hur länge har ni försökt den här gången?
  • Vattenmelon

Tänkte dela med mig med mina graviditetstest från cykeldag 30 och framåt! Jag är inte säker på när jag hade ägglossning, men jag brukar ha en cykel på mellan 33 och 37 dagar, så det första testet är förmodligen från några dagar innan bim. Den sista är från idag, på cykeldag 34, likaså det digitala

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester