• förstis

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lillabambi skrev 2011-10-25 11:11:34 följande:
    Någon här som testat apotekets äl test?

Japp, har testat apotekets men de va så hemskt dyra för det antalet man fick. Så ska det köpas fler så blir det inte av dom.
  • förstis

Trodde jag äntligen var gravid, men tji fick jag! Har andvänt ÄL stickor för att pricka rätt dag, mått illa i en hel vecka innan beräknad mens och gjort av med 7 graviditetstest eftersom jag inbillade mig att man inte kan må så illa utan att vara gravid. Men det var nog bara ett spratt som kroppen spelade mig för igår kom mensen som beräknat. På söndag börjar jag med Pergotime och hoppas på att det är vår tur nu!

• förstis

Tror jag fick ett Plus i morse Glad 
    I och för sig ett svagt streck men jag har stickningar i livmodern och brösten ömmar.... Vågar man hoppas?? Har BIM på lörda. 

• förstis
    sweasmamma skrev 2012-01-03 09:11:08 följande:

jadå bara fortsätt testa och se om det blir mer starkt.. bild??? =)

Försökt få in bild men får inte till det. Men jag kan ju vänta till lörda å se om det håller i sig. Får försöka få in bild då.
    Together90 skrev 2012-01-03 09:15:02 följande:

oj jävlar...plussa på BIM-6 är bra :)
    Ojdå, ja det är det kanske? Jag har testat tidigare månader när jag hoppats på graviditet men inte sett ett spår av något plus. Men jag håller tummarna att det är sant Glad
  • förstis

Testet taget dryga timmen efter att jag var på toa sist. Har BIM på lörda. Positivt?

• förstis
    Squeezy skrev 2012-01-04 08:40:19 följande:
    Tycker att man ser något. Aldrig sett de testerna innan. Vad är det för några?

Det är test vi har på jobb som jag testat med.
  • förstis
    LindaMagnusson skrev 2012-01-12 08:28:43 följande:
    Vad gör jag för att få kraftigare ägglossning?? Bm vägrar hjälpa mig!!!

Sök hjälp hos en gynekolog istället. Bm har bara hand om preventivmedel och friska graviditeter.
  • förstis
    Niicesara skrev 2012-03-28 10:08:11 följande:
    Man måste vara 33 eller 35 för att få det. :( Men har man hög risk för att få ett barn med kromosomfel så får man också göra det.
    Min sambos bror har kromosomfel och vi vet inte om det är ärftligt så vi vill ju kolla upp det. Annars får vi göra ett privat och det kostar 2500. :/

Om din sambos bror har kromosomfel så tror jag att de inte är så hårda med åldern. Jag har en kompis som var i samma situation som du och för henne var det inga problem. Kanske att hon stod på sig ordentligt för att få det. Håller tummarna för dig att de inte sätter sig på tvären.
  • förstis
    Niicesara skrev 2012-03-28 10:34:38 följande:
    BM sa till mig att om man gör ett KUB så ska man veta innan hur man ska göra om det visar sig vara något fel.
    Hon sa att det finns dom som skiter i vilket för det är deras barn oavsett och sen finns det dom som absolut inte vill ha ett barn med minsta lilla handikapp. Sen finns det som som ligger mitt imellan.

Självklart är det vårt barn oavsett men det beror på vilken typ av kromosomfel barnet har. :(
    Vi ser hur svårt och jobbigt det är med min sambos bror och vi är inte redo för att gå igenom det. Låter helt fel men man måste nog själv ha upplevt det för att förstå hur jobbigt det är. :(

Det finns ju så många olika typer av kromosomfel - vissa bättre och vissa sämre.

Om sanningen ska fram så vill vi ju veta om vårt barn mår bra, men samtidigt så är jag livrädd för vad det kommer visa.

Förresten, kan man byta MVC när man vill? Min BM är så jäkla långsam och negativ. Det sista jag behöver nu..
    Det låter inte fel när du skriver som du gör. Ni har upplevt svårigheterna med ett handikap på nära håll och det är nog som du skriver först när man upplevt det på nära håll som man egentligen förstår. Jag och min fick ett dåligt resultat på KUBen och vi hade diskuterat igenom vad vi skulle göra om det visade sig att vi fick ett dåligt svar, vi gjorde fvp och fick dåliga svar  där också. Det är som du säger, man måste ha diskuterat innan vad man ska göra om man får ett svar som man inte vill ha. För det händer ju trots att man varken vill tro det. Vår beslut var taget men det var ingen lätt resa kan jag säga. Min mamma sa något klokt när vi var i denna jobbiga situation " Detta är ert beslut, ingen annans. Ingen annan har rätt att säga att ni gör rätt eller fel. För er är detta det rätta beslutet."  Nu väntar vi barn igen och vi har valt att göra fvp igen och vi hoppas att vi ska få ett bra svar denna gången. Jag är 40 år och risken ökar ju markant när man kommer upp över 35 år.
  • förstis
    MrsC74 skrev 2012-03-28 11:18:33 följande:
    Hoppas: förra gången såg det inte bra ut. Då avbröt vi grav i v 17 efter svar på moderkaksprov.
    Denna gång fick vi bra svar på moderkaksprov. I v 35 nu :)
    Skönt att höra att det var bra denna gången. Vi gjorde med ett avbrytande i vecka 17 förra grav efter fvp. Och denna gången skulle jag får göra moderkaksprov men det gick inte för moderkakan låg i bakväggen och det gick inte att ta provet. Nu ska jag på fvp i morgon och hoppas det blir ett bra svar!!
    Nu är det ju snart finaldax för er!! Tog ni reda på vad ni väntade, en pojk eller tös?
  • förstis
    Kaksmulan1 skrev 2012-04-13 07:41:12 följande:

Hej, om det bara är en slyngkonisering du ska göra är det ingen fara för bebisen. Lite läskigt eftersom man blöder en del men barnet ligger väl skyddat inne i livmodern så det är lugnt. Enda för/nackdel är att öppningsskedet i förlossningen kan gå snabbare då man tatt bort en bit av livmodertappen.
    eller långsammare. Det blir ett ärr i livmodertappen och det kan ibland bli som en hård ring som håller emot. Men oftast går den ringen att massera upp (som barnmorska då under förlossningen) Jag har träffat många kvinnor som har haft problem efter konisering men där det såklart släppt när man masserat ett tag. Det är inget förlossningshinder att vara koniserad.
    Jag är själv lite orolig för jag är koniserad och ska ha första  barnet i september. Men litar på mina arbetskamrater att de kan ta väl hand om mig Glad
  • förstis
    Es Mamma skrev 2012-04-13 10:28:41 följande:
    Det här är väldigt OT så ni behöver inte svara om ni inte vill. Men på tal om förlossningar.. tror ni att ett ärr i mellangården kan försvåra förlossningen? Jag oroar mig så för det trots att jag inte fått ett plus än. Pga sätesförlossning sprack jag en del och blev klippt, så jag är liksom överlappas där nere. Är så orolig att det ska ta emot eller göra ännu ondare pga detta. Får ont av att bara tänka på det :/
    Det finns alltid en risk att man får en bristning när man föder barn, ibland kan ärrvävnaden vara stram och det kan vara svårt för barnet att komma ut och i vissa fall får man lägga ett klipp. För vissa kvinnor så spricker de i eller brevid den gamla bristningen och vissa brister inte alls. Det är svårt att veta före. Men om du klarade en sätesförlossning så kommer det nog vara plats för en framstupa förlossning. Var ringmusklen involverad?
  • förstis
    alexander2011 skrev 2012-04-20 10:10:23 följande:
    hur farligt är det att äta pencillin och ipren OM en är gravid? kan det ge skada direkt på embryot? nån som vet?
    jag äter ipren mot tandvärken o ska få pancillin på måndag så jag är orolig OM jag skulle vara gravid att det kan ge skador 
    Ipren ger ökad risk för missfall och missbildningar så det bör du nog undvika.
    Vissa penicillin är helt ok att äta men det får du höra med dr som skriver ut. Du kan tittar på fass.se  
  • förstis
    sweasmamma skrev 2012-05-24 09:58:17 följande:
    jag bara gråter och gråter =( fått riskbedömning på 1:36 .... 
    Gör ett fostervattensprov för att få lugn i kroppen.
    Jag har själv gjort 2 st och de känns obehagligt och fick mensvärk efteråt men själva provet var ok att göra. Första gången fick vi ett KUB-svar 1:5 och det visade sig att fostret hade DS och vi valde att avbryta graviditeten. Jättejobbigt men det  var det rätta valet för oss. Denna graviditeten fick vi erbjudandet att göra moderkaksprov men placenta låg i bakväggen så det gick inte och vi fick göra fostervattensprov istället med ett svar som var bra!
    Hör om det finns möjlighet att få göra moderkaksprov istället för det kan du göra tidigare och du slipper gå och vänta.

Håller tummarna för dig/er!!    

• förstis

Vill intevpå nåt sätt vara otrevlig men när man äter p-piller så hämmas ägglossningen så man inte får nån. Och man blöder inte nån vanlig mens när man äte p-piller heller. Chansen att bli gravid precis när man slutat me pillerna finns där helt klart! Då kickar kroppen igång sina egna hormoner. Håller tummarna för er och lycka till!! :) l

stenmarck skrev 2012-12-18 17:37:40 följande:
    min sambo är på väg hem med ett gravtest nu.. är så nervös. väldigt säker på att jag inte är, men vill så gärna! mens ska komma ungefär i dom här dagarna men slutade med p-piller ca 10 dagar innan ägglossningen.. det kan ju ta tid innan äggen släpps då va? haft lite symptom men det kan ju vara av andra orsaker. huvudvärk hela veckan (aldrig annars), mycket flytningar, anfådd, lite "mensvärk" igår, har annars jättemycket dagen innan mens. brukar alltid vara jätteöm i brösten innan mens men inte nu alls? kanske är för p-pillerna.. fick lite brunt(torkat blod?) när jag kissade precis. kissar jättemycket också! kissar ofta annars också så är nog bara inbillning.. nu babblar jag på bara.  OM jag räknat rätt är jag iaf ÄL+13 Hoppas på att få återkomma med en bild fast det tvivlar jag på... :) kram

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester