• tidelo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag har under de senaste månaderna gått upp ett par kg och magen känns konstigt stor. Ingen mens har jag haft sen juni, inget ovanligt för den brukar vara oregelbunden. Gjorde ett gravtest imorse för att utesluta att jag är gravid. Testet ser superkonstigt ut, minusstrecket syns nästan inte. Däremot så är plusstrecket jättestarkt. Hjälp vad läskigt. Är det fel på testet eller är jag gravid? Försöker ladda upp en bild men lyckas inte...

Tacksam för tolkningshjälp. 

• tidelo

Så här ser det ut, nu har det iof sig gått 45 min sen testet gjordes, men det ser inte ut att ha ändrat sig. Oj, vad nervös jag är.

• tidelo

Tack så jättemycket för era tolkningar. Jag är totalchockad. Det är helt oplanerat, ska byta jobb om en månad, så det blir isf lite stökigt. Är 30 och lillasyster har precis fått barn, så visst har jag tänkt tanken på att skaffa barn om två-tre år. Oj, oj. Sambon är bortrest över helgen. Kan man ta en så här sak på telefon? 

• tidelo

Då blir det telefon. Vi har skyddat oss, så det är verkligen oväntat. Finns det inga andra omständigheter, hormonrubbningar eller så som kan göra att det blir ett + ? 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester