• goldielocks

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Är det bara jag som ser en lätt skugga?
    Alldeles för tidigt och med eftermiddagsurin när jag enbart lyckats hålla mig någon timma... Men kunde ju inte hålla mig för att göra ett litet test i förtid ;)
  • goldielocks
    Ebba08 skrev 2011-11-01 20:33:58 följande:
    Goldielocks, jag ser en skugga på det nere testet. Varför plockar du isär det?
    För att det reflekterades så i rutan att jag inte tyckte att det fångades bra på kort :S

Jag ser ju skuggan rätt bra i verkligheten, men såfort jag fotade så syntes det bara på varannan bild och knappt då
  • goldielocks

Tror inte jag borde ha bim förrän den 6:e eller 7:e,  men brukar känna på mig direkt efter ägglossning om det tagit sig eller inte.. Har haft rätt 5ggr hittills iaf. Får hoppas det håller sig nu då :)

• goldielocks

Sweasmamma: vakuoler är en del av en cell, ett cellmembran fyllt med en vattenlösning.

Innehåller inget dna och kan inte bidra till något som helst graviditetssymptomm eller falska plus.

Är svårt att förklara, men om du har en röd cell t.ex så innehåller vakuolen i den dess röda färg i vattenlösningen.

Om det nu är sådana som menas,

• goldielocks

Och med en växtcell menas inte att det är en växande cell, utan att det är en del som bara finns i växtceller. I växter alltså så läkaren borde inte använt det utan att förklara mera, men man brukar använda det för att beskriva en liten blåsa (cell) enbart fylld med vätska.

Men ordagrant är det den centrala delen av en växtcell som är fylld med vattenlösning och ger växter dess färg.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester