• Kungsbacka

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej, 
    vad tror ni om detta? Rfsus test. Testade för 2 dagar sedan vilket var ÄL+ 7, vilket var utan minsta tillstymmelse till streck. Är idag på ÄL+9. Har en kort lutealfas på 10-11 dagar, oftast 10. Har haft ömma bröst & lite molvärk sedan ÄL+7. Strecket kom inom 5 minuter. Blir tveksam med tanke på att andra får spökstreck på dessa..sorry för att bilden är på sniskan Flört

• Kungsbacka
    Kungsbacka skrev 2022-10-10 08:30:09 följande:

Hej, 
    vad tror ni om detta? Rfsus test. Testade för 2 dagar sedan vilket var ÄL+ 7, vilket var utan minsta tillstymmelse till streck. Är idag på ÄL+9. Har en kort lutealfas på 10-11 dagar, oftast 10. Har haft ömma bröst & lite molvärk sedan ÄL+7. Strecket kom inom 5 minuter. Blir tveksam med tanke på att andra får spökstreck på dessa..sorry för att bilden är på sniskan Flört

Inser att bilden är värdelös 😅 här kommer en till som kanske är tydligare..
  • Kungsbacka

Amoureux, jag kan inte citera dig av någon anledning..men för att svara på din fråga så tycker jag att det såg svagt rosa ut men kan ju vara svårt att se när det är så svagt! 😅 Ska testa igen om 2 dagar 🙏🏻 

• Kungsbacka
    Galenavlänngtan skrev 2022-10-11 20:32:19 följande:
    Det ser positivt ut! Vi la upp våra första test samma dag (i förrgår) & de såg lika starka ut då. Idag fick jag detta på Cleablue digital. Så du är kanske i samma sits som mig 🥰 Med andra ord, min rädsla för spökstreck var obefogat. Hoppas denna lilla böna vill stanna & är frisk 🙏🏻
  • Kungsbacka
    Galenavlänngtan skrev 2022-10-12 06:44:06 följande:

Åh ja jag hoppas!! Nu har jag iallafall tagit typ 10 tester som alla visat två streck, så det kan väl inte vara spök 😝. 

grattis till dig! 

morgonens test visar liten stegring så det bådar gott 🙏🏻❤️

Tack{#emotions_dlg.flower} Nej, så många tester kan knappast vara spökstreck. Jag tog ett vanligt RFSU-test idag jag med & där var en markant skillnad från 2 dagar sedan. Ska du inte festa till det med ett digitalt så får du det svart på vitt? Kan vara skönt att veta säkert? Jag tror du kommer få precis som jag att du är gravid 🤩
  • Kungsbacka
    Minmillis skrev 2022-10-16 23:24:16 följande:
    Tycker också rfsu är läskiga! Men såg att ditt va positivt. Grattis 😍 tycker de är så kul att vissa får utslag på testen så tidigt. Har du barn sedan innan och i så fall har du plussat tidigt då med? 
    Tack! 💕 Jag har en son som blir två nu i december. Med honom testade jag negativt på ÄL+10 men positivt på ÄL+12 har jag för mig..det är så olika i olika graviditeter verkar det som. Man vet aldrig vad man får 😅
  • Kungsbacka

Hej tjejer, vad tror ni om detta gravtest äl+10? Det är ett RFSU testa ofta. Tog ägglossningstest först för att se om det skulle visa positivt. När det var så pass starkt så tog jag ett gravtest. Strecket kom upp i rimlig tid. 

• Kungsbacka
    Nanathalie skrev 2024-11-13 18:32:51 följande:
    Klart positivt! Vad roligt att det matchade med positivt ägglossningstest! 😍 grattis!
    Tror du?! 🙈 Det hade vart helt otroligt om det är så. Vågar inte riktigt hoppas. Ska ta ett nytt test om ett par dagar & se. Är orolig för kemisk graviditet som alla..Det är roligt att det hängde ihop med stegringen på ägglossningstestet ja! Bara hört att man kan göra så innan men första gången jag testar själv. 
  • Kungsbacka
    Anonym (.) skrev 2024-11-13 13:57:48 följande:
    Positivt, grattis 🥳 
    Tog ett nytt likadant test idag & det har skett en stegring från igår. Det är definitivt positivt! 🥰
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester