Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
vilken hemsida eller vad heter sidan man gör sånt på
Enl min kalender och min "vanliga" cykel så har jag 2 kanske 3 dagar (om det ska krånglas) kvar tills ÄL-testet visar positivt.
ÄL-testet har ett svagt streck som blivit skarpare senaste dagarna... som sig bör..
MEN när jag var på toa nyss hade jag massor av ÄL-sekret... det brukar komma dagen före eller samma dag som jag testar positivt.....
Hur ska man göra? Ska jag hoppa på karln i kväll med risk för att han inte orkar när det väl gäller.. som varit vårat problem vid ett par tillfällen (för er som inte känner till vår historia så har han problem med utlösning pga en skada och måste använda en maskin som hjälper honom ... och han orkar intemer än MAX3 ggr på en vecka.. det kommer liksom inget om man kör fler gånger- och det går inte 3 dagar i rad utan det måste vara lite mellanrum)
Mina tuttar känns som spärrballonger... som är för mycket uppblåsta.. kan inte påminna mig om att de brukar kännas så här inför ägglossning!?!??!
Men nu är det så och det är bara att gilla läget... starkare utslag på ÄL-testet i förmiddags men inte positivt ännu....mannen orkade inte prestera i går och det var nog lika bra det.. kanske i kväll...Det är så jobbigt när man inte kan göra det "på vanligt sätt"....saknar den närheten och intimiteten...Jag som aldrig varit ett stort fan av Missionären saknar den ställningen som fan just nu... Vi har testat den någon gång och det funkar en kort kort stund, men det blir tungt för honom för allt jobb sker ju med armar och axlar och de är slitna redan som det är....
Jag får helt enkelt träna upp mina ben så jag kan rida av bara helvete ha haha... kanske kan vi öva upp honom där också så att det till slut funkar "på vanligt sätt"
I övrigt... är jag grymt nöjd med att jag gick ner 3.8 kg förra veckan, utan någon direkt träning och trots 100g choklad på lördagen...Pulver is da shit...även om jag varvade med smoothies och lite lagad mat.
Denna veckan är jag nöjd om jag går +/- 0 eftersom det har varit dels mysdag i Göteborg med sonen och sen firas min födelsedag i helgen och svärfar har propsat på att få baka en tårta och det vill jag inte neka honom. Han är sååå stolt över att ha lärt sig laga mat och baka det senaste halvåret..
Lite ordbajs från mig bara... vill ha massor av tester i tråden nu så man har något att analysera fram tills det är dags att börja testa själv.. MEN jag kan berätta vad min son sa vid frukostbordet i morse.. vi har inte alls involverat honom i att vi vill ha barn. Han har redan fått vara för mycket vuxen i skilsmässan från mitt ex och efterföljande tvist om boende och grejer...
Helt spontant började vi prata bebisar...
-Men mamma. det är väl svårt att skaffa bebis med någon som sitter i rullstol?
-Öööh jo det kan vara svårt, men man kan f hjälp av läkare, eller så KAN det gå på vanligt sätt (och det vet han hur det går till)
-Mmm det blir jobbigt om ni får bebis för jag är ju alltid så mamma-sjuk, men XX (bonuspappa) får vara en bra pappa och hjälpa till så jag får ha dig för mig själv när jag är här... och och och ohc....jag kan vara barnvakt!!!
-Du blir nog en bra storebror om vi får en bebis, men vi måste nog fråga xx om det också (vill ju inte avslöja att vi faktiskt försöker)
-Men du..mamma vi får helt enkelt göra som med bröllopet.. vi får tjata tills han inser att det är för hans eget bästa *S*
Fidelis.. ta ett till i eftermiddag/kväll.....jag skulle tro att du får fullt utlsag senare i dag faktiskt och så se till att nuppa på som pilska duracellkaniner på crack i två-tre dagar