Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hallonbilar skrev 2012-02-22 15:01:21 följande:
    jag vill be om ursäkt att jag reagerade så starkt, hade inte en taanke på hur ni skulle känna just då, allt är kaos, hoppas ni kan förlåta mig
    be inte om ursäkt!!! Du har all rätt att reagera.

Finns inget att förlåta, du har en sund reaktion på det hela.
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-02-22 16:04:23 följande:
    Haha nej men precis det är ju därför jag svarade henne att det var omöjligt och då menade hon att det kan man aldrig veta. Tänkte att jag skulle berätta "vi som testar ihjäl oss vi vet" haha!

Nej men det är en ren omöjlighet, ville bara berätta för er ändå, blev ju så paff och sitter här med en vattenmelon i bh´n!!!!!!! Hjärta
    Spermier kan ju leva upp till 8 dagar i slidan, så om ni hade sex före ÄL så kan det ha legat en luring och väntat *S* TESTA!
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-02-22 16:14:08 följande:
    Men det kan ju inte va möjlligt.. Glad
    joooodå.... det kan det. normalt lever spermier 5-7 dygn i slidans miljö men det förekommer att de lever betydligt längre och är inte alls konstigt OM man blir gravid trots att man inte haft sex sen en vecka FÖRE ÄL.... så nog ska du testa.... vi väntar ju på ett solklart positivt test här i tråden nu
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-02-22 16:18:07 följande:
    Haha men då skulle jag ju smälla av rakt av Skrattande
    när man minst anar det brukar man väl säga...haha

Kan berätta om när jag blev gravid förra gången.. jag och exet hade försökt i 3 år.. och tro mig vi hade sex HELA JÄVLA TIDEN.. han var rätt så rejält utrustad så det var inte alltid det var trevligt om man säger så *S*
    Han hade fått "domen" från läkaren att hans chanser att bli far naturligt var ungefär lika med NOLL så vi tog en resa för att glömma och ladda om inför kommande IVF... vi åkte på en kombinerad semester /träningsläger vilket innebar att han tränade 10 timmar /dygn ungefär, sen var det lite sightseeing och sånt.. EN gång på semestern hade vi sex.. och det var så vitt jag kan minnas EFTER ägglossning...
    Men i vilket fall... jag blev gravid...helt otroligt men sant.

Så det skulle inte vara otroligt att DU är gravid NU
  • slemtorsk i din bralla
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-22 18:09:36 följande:
    Jag är jätterädd inför eventuell testning
    Vill ju så gärna ha ett +,
    hur räknat jag ut min BIM? 
    vanligtvis 14 dagar efter ÄL
  • slemtorsk i din bralla
    EQ85 skrev 2012-02-22 18:55:01 följande:
    ni som kollat er ÄL med tester.
    kan ni kolla detta?
    jag har haft svaga streck hela månaden, dag 26 idag.
    fick detta i morse och tolkar det som positivt.
    sen blev testet svagare ikväll.
    kan ägget släppt i morse..???
    vet att de ska vara lika starka eller starkare.
    såhär såg min äl ut föra månaden. vad tror ni?

MORSE

MORSE.

NU IKVÄLL (SETT UT SÅHÄR INNAN MED)
    Jag tolkar INTE ditt morgontest som positivt, men det kan ju vara dålig bild. Jag tycker inte det ser ut att vara  lika starkt/starkare än kontrollstrecket så jag tror inte du har haft ägglossning.
  • slemtorsk i din bralla
    EQ85 skrev 2012-02-22 19:17:03 följande:
    nej det är inte lika starkt som kontrollstrecket, det va inte det förra månaden heller men digitala ÄL visade glad gubbe som det testet..

svårt detta. för om detta inte är positivt så lär jag nog inte ha ngn ÄL denna månaden. redan på dag 26 ju
    brukar du ha regelbunden mens ? Så att den kommer dag 28 typ varje månad? Du har inte redan haft ÄL då???
  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2012-02-22 20:08:57 följande:
    ja det jag menar det är ju positivt och 25 är väl hcg för cb så minst 25 har du ju =) håller tummarna för dig,,

om jag fått ett sånt test skulle jag tolkat det som positivt
    jag också.. fast det är ju CB så man vet  aldrig :-/
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-02-22 20:47:02 följande:

här är två bilder på det nyaste testet, inom tiden ser ni nått?
    inget..tyvärr men än är det väl inte kört?
  • slemtorsk i din bralla
    Meja2011 skrev 2012-02-22 21:02:29 följande:
    Detta är ju dock taget runt lunch, det syns dock tydligare i verkligheten, kass kamera=/

Ser ju ut som ett plus..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester