Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Marieulrik tack för du svarade mig. Då sk jag sluta testa.
Men kände du dej gravid hela tiden?
Marieulrik tack för du svarade mig. Då sk jag sluta testa.
Men kände du dej gravid hela tiden?
Marieulrik jag får inte ens så starka tester som du har fått. Jag fick inte ens d på första testet utan d var svagt. Men tog sen bara digitalt. Vet inte hur d skulle bli om jag tog digitalt nu. Men känns som onödigt lägga massa pengar på testet. Hade som sagt fem st hemma d var därför jag testade. Men värkar precis som mina tester är svagare på morgonen och em mycket starkare då är dem nästan lika starka som kontroll sträcket. Har billiga tester. Vet inte hur starka dem brukar bli. Ska ringa gyn idag och prata med dem. Vill bara veta att allt är ok. Men är rätt säker på att jag inte får komma in när jag inte har några blödningar eller jätte ont. Visa dagar känner jag mig inte ens gravid. Mådde hemskt illa i början hela dagarna. Kräktes visa dagar med. Hade svårt och äta visa måltider. Men nu har ja inte så. Ibland kan jag må illa. Mitt humör svänger oxå lite finnar har jag fått. Får jag bara se hjärtat ticka så kan jag njuta mera. Men fram tills dess är d jätte svårt. Kan inte ljuga och säga att jag har jätte ont heller. Känns inte bra att göra d. Så får se vad dem säger när jag ringer. Tror dem öppnar kl 8.
Plopps80 aa precis i början hade jag ont. Var därför som jag ville kolla ett vaginalt ultraljud för att jag var orolig. Men så gjorde dem ett vanligt istället. Aa ska ringa alldeLes strax och se vad dem säger. D är gyn man ringer för göra vaginalt va?
HAr ringt dem ringer upp mig vid halv elva. Se vad dem säger. Tack för all hjälp.
Vet man måste stå på sig men har svårt att tjata mig till saker. Tycker man inte ska behöva d heller egentligen. Men men såå är dagens sjukvård
Ak15 tycker oxå d ser positivt :)
Marieulrik d är juh sjukt att d ska vara så. Man söker juh inte hjälp för man tycker d är skoj. Man söker juh hjälp för man behöver d.
Jag sökt oxå hjälp då jag fått mitt andra barn hade så värk i leder och hela kroppen. Kunde inte gå eller ta hand on mig själv är mina barn. Och då säger dem bara d är dina hormoner och skickar hem mig. Jag försökte att få ihop min vardag. Men till slut efter varit där fyra gånger. Så ringde min sambos pappa och skällde ut dem och sa nu gör ni riktigt undersökning på henne. Och ändå hade jag sagt till dem att jag hade fått positivt på remuatism och att dem gärna får hämta dem anteckningarna från den vårdcentralen jag gick på innan. Men dem sa att nä d är inte ra utan d är mina hormoner. Men till slut så tog dem testet och d var jätte högt och så skickade dem mig vidare te spenshult. Dem skämdes.
Men ska jag Inge skriva här mera om mina bekymmer. Detta är juh en tråd för svaga tester. Men tusen tack för all hjälp. Hoppas gyn ska hjälpa mig idag. Annars är d bara vänta till efter påsk.
Plopps80 hoppas d är ett lite frö som är där och vill stanna.
Marieulrika jag kan skriva privat d är helt okej. Jag kan skriva här med. Men som sagt inte alla som kanske uppskattar d. Men lovar att informera hur d blir. Hoppas gyn kan hjälpa mig. Orkar inte vänta ända till efter påsk. Blir jobbig påsk med. Ska till min bm idag och göra blodprov för sockret. Och får tider till vanligt ultraljud i vecka 18-20. O sen få den extra ultraljudet d efter påsk och sen en ny tid till att göra en sockerbelastning. Så min bm är inte ett dugg orolig att han inget såg för han behandlar mig för att jag är gravid. Jag har ont i min nedre mage kommer och går. Så d känns inte som d är rätt. Men kan lika vän vara växt värk oxå. Men eftersom gravtestet inte är lika starka som kontrollsträcket så är man lite orolig och ultraljudet intr visade något. Håll tummarna för mig att dem tar in mig idag och gör ett vaginalt. Och håll tummarna att d växer något litet.
Plopps80 jag ska försöka. Ska ringa gyn i Ulricehamn nu. Tar dem inte emot mig ska jag ringa privat i Borås.
Så typiskt får man inte tag på gyn i Ulricehamn men ska testa kl 13 för då verkar dem ha telefon tid igen. Men hon på gyn i Borås sa att hon förstår inte alls varför han ens gjort ultraljud på mig ett vanligt då man inte ser i dem veckorna. Men hon sa eftersom jag är orolig så självklart ska jag kolla d. Men dem hade inte tid. Hoppas Ulricehamn har. Annars får d bli privat i Borås eller vänta. Men hon lugnade mig rätt mycket ändå faktiskt