• Daphodil

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hallonpaj skrev 2019-02-20 16:55:55 följande:

Jag ser väl inte i syne?!! Visst är det ett plus?

Min kamera är dålig och grynig men strecket är ljusrosa i verkligheten även fast det är svagt.

Bim idag, ÄL+13, Testet mäter på 10miu/ml och är taget med kvällsurin.

Grattis! (Om det är vad du vill såklart)
  • Daphodil
    Niniby skrev 2019-02-20 18:34:02 följande:

Super super svagt , både jag och min kille kan ana något? BIM-3

Ser inget tyvärr, kan vara upplösningen.
  • Daphodil
    annzi82 skrev 2019-02-20 20:18:56 följande:

Aldrig vart med om spökstreck förut...? Kan det vara det eller är det 2 streck?

Tidigt positivt enligt mig =)
  • Daphodil
    Jordgubb skrev 2019-02-20 21:21:47 följande:

Ser tyvärr ingenting.

Varje månad har du samma test som inte visar något mer än suddiga färgrester (som blir till när en doppat testet för länge). Tänker att din starka vilja gör att du ser streck som inte finns.

Du plussar varje månad på missfallsantalet men i verkligheten kan det vara så att du faktiskt inte blir gravid.

Du har tidigare skrivit att du har kontakt med vården, kanske bra att göra en vårdplan där du vid varje gravidförsök istället får ta blodprov på hcg så ser du svart på vitt hur verkligheten är. (Vet att du skrivit att hcg visas först i urin men det stämmer ej).

Jag kan tänka mig att du tar dessa ord som anklagelser och blir kränkt och det förstår jag men jag menar i all välmening att detta fortsatta stressande inte är positivt för dig.

Du skrivet att du vart inlagd på lpt, en ide kan vara att ta kontakt med tidigare samtalskontakt som du har/haft.

Menar fö inte att stress kan göra att en inte kan bli gravid. Finns evidens som visar att så inte är fallet (man har tittat på de som utför tex ivf och sett att stress inte påverkat utfallet).

Däremot påverkar stress och hets ens liv negativt.

Precis som en del av oss skrivit ovan, så är det sällan välkommet att få berättat för sig hur man ska testa och vad som är hälsosamt för en. Du känner inte personen bakom kommentaren du svarade på, och har hon inte bett om specifika råd avseende stress och graviditetsplanering tror jag man ska vara försiktig med att ge såna råd. Jag motsätter mig starkt det här sättet att ta sig tolkningsföreträde om vad som är "rätt" sätt att testa.
  • Daphodil
    Johanna1986 skrev 2019-02-21 08:14:57 följande:

Eller kanske på denna (samma test olika bilder:/ )

Jag ser ett svagt streck på sista =)
  • Daphodil

[quote=79461372][quote-nick]lilagrodautanben skrev 2019-02-22 10:07:49 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag tycker detta ser negativt ut, men så var det ju flera dagar fram till BIM också. Jättebra med naturella test, de redigerade går inte att tolka på ett rättvist sätt.

• Daphodil
    Nathaliejj skrev 2019-02-22 10:41:38 följande:

Hjälp mig för jag har givit upp. Igår såg man streck på mitt test men inte imorse så jag höll mig 3 h till och gjorde ett nytt. Vad ser ni? Antingen bim-4 eller 5

Jag ser tyvärr inget. Jag hoppas det finns något imorrn!
  • Daphodil
    Mikaelamini skrev 2019-02-22 19:56:22 följande:

Bild ville inte komma upp när jag gjorde inlägg från mobilen. Provar igen!

Bim -5 inte morgonurin, positivt eller spökstreck? Har bara plussat med digitalt test innan så jag vet inte riktigt hur det ska se ut.

Det ser ju misstänkt tidigt positivt ut! =)
  • Daphodil
    lilagrodautanben skrev 2019-02-22 20:15:56 följande:

Konstigt .. är ju relativt starkt..

lilagrodautanben skrev 2019-02-22 20:15:56 följande:

Konstigt .. är ju relativt starkt..

Det jag värjer mig mot är att tråden förlorar sitt syfte. Det är en tråd för de som är osäkra om de har ett svagt plus eller ett spökstreck, och vill ha andras hjälp med tolkning. Det låter som att du redan är säker på att du har ett riktigt plus, och ifrågasätter de som inte ser. Då tycker jag att det är poänglöst att lägga upp test. Förstår du hur jag menar?
  • Daphodil

[quote=79463474][quote-nick]Elinanorden skrev 2019-02-23 08:35:20 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja detta ser jag som tidigt plus!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester