Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Jag blir så avundssjuk på era fina magar.. jag som är så överviktig får ju aldrig uppleva den där kulan..förra gången jag var gravid hade jag gått ner en del men vägde ändå nästan 90 kg till mina 166 cm när jag blev gravid.. vilket resulterade i att jag blev FYRKANTIG, trots att jag bara gick upp 7 kg fram till slutet av 7:e månaden..sen fick jag havandeskapsförgiftning och gick upp 18 kg på bara den sista tiden.....jag var stor som ett hus...på alla håll o kanter.. ingen fin rund mage inte utan såg bara fetare ut än någonsin.
och jag har precis mailat min "gamla" barnmorskemottagning, där jag gick med sonen för 8 år sedan och bombat dem med tusen frågor....
Framförallt om man kan få gå på tätare kontroller än de som de har i sitt basprogram och lite om ultraljud och sånt... jag ÄR ju väldigt orolig mycket pga min ålder och de ökade risker som finns.
MEN jag frågade också om mina tester, hur allvarligt man kan ta de där svaga, vaga strecken.......
Jag skiter i om jag får jobba in några dagar i juni på min praktik men jag vill gå på den mottagningen även om den ligger 8 mil bort...jag går ju ändå i skolan i Göteborg sen till hösten liksom...OM jag nu skulle vara gravid