Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Vagröt vara så oansvarig och oförsiktig om du inte vill bli gravid?
Vagröt vara så oansvarig och oförsiktig om du inte vill bli gravid?
Behöver hjälp! Ska ha 30års fest i helgen så därför ivrig att dra i alla trådar jag kan för att få veta!! Bim -4 o tagit nu mitt på dagen
Ja det kan man väl tycka, men jag tycker det är trist att ha sex när man vet att man har ägglossning ifall man inte vill ha barn.
Hej, för en vecka sen gjorde jag ett svagt positivt gravtest, RFSU TESTA TIDIGT
Bild nedan
Gjorde sedan ett dagen efter som visade svagare. Har sedan gjort nya test med andra märken under veckan som gått, och alla har visat absolut negativt....men idag är min mens 6 dagar sen och testet imorse var också negativt! Blir tokig på det här...önskar så att jag är gravid så blir så deppig när jag inte vet! Ska på mitt första besök hos bm på måndag för ett hälsosamtal och blodprov, hoppas då jag får ett riktigt svar om jag är gravid eller inte :(
Är det någon som varit med om detta och ändå varit gravid?
Jag skulle behöva era visa ord. Jag plussade nyss svagt på ett test till. Synligt men väldigt svagt. Inget mikroskopiskt streck utan ett med färg.
Nu till det oförståeliga.
Min mens har efter förlossningen med lillebror varit väldigt oregelbunden. Det är en cykel på ungefär 35 dagar, sista mensen var 3 mars. Nästa beräknas ungefär den 7nde. Jag hade ägglossning för fyra dagar sedan. Det vet jag för att jag gjorde ett äl-test som var positivt.
Nu visar gravtest svagt svagt positivt. HUR?
Det finns inte ett test på jorden som kan visa en graviditet så nära inpå äl.
HUR kan jag då plussa nu?
Nu började jag blöda :( hur ska jag tolka detta? Med ett positivt test och 5 negativa, och blödningen kom nu 7 dagar efter bim
Åh är så nervös!! Fick en son i höstas, tror jag redan är gravid igen :O det är absolut välkommet om det nu är så. Men jag inbillar mig säkert. Har asmycket molvärk, det är det enda egentligen. Har noll koll på ägglossning osv nu, slarvat jättemycket med p-pillrena. Så det kan ju absolut vara möjligt. Tog ett test nyss, inte kissat på många timmar. Tycker jag ser någon slags skugga, men det kan ju likaväl vara nått jag ser i syne, försökte ta bild, vet ej om det syns eller om jag inbillar mig som sagt. Tänkte testa imorgon igen. Behövde bara skriva av mig lite haha. Kan molvärk vara något slags symptom? Eller kan det vara något slags hint om att mensen är på g bara? Snurrigt i huvudet nu...
Uppdatering från mig... ligger på sjukhus nu. Blir op inom 6timmar. De e utomkvedes i höger äggledare. De ska försöka rädda den äggldaren då den andra e bortopererad förra gången detta hände....
Är vaken efter op nu... tyvärr e ja steril nu....
Lägger upp igen då jag inte fick svar. BIM -2. Vad tror ni?