Es Mamma skrev 2012-04-10 22:57:40 följande:
Jo vi ska bli kallade till utredning inom tre mån. Fastställde med ägglossningstester i onsdags att min ÄL är på dag 21 i cykeln som är på 25-31 dagar (oftast 27). Blev gravid på dag 21 i januari också. Även om jag kan få hjälp med framtida graviditet så känns det så hopplöst att inte kunna få hjälp nu, innan server för sent.
fast är det inte bättre att man utreder helt och hållet VARFÖR din lutealfas är ur fas?
Att bara skriva ut preparat för sakens skull tycker jag inte är en lösning, det åtgärdar ju bara ett symptom på något, är väl bättre att ta reda på orsaken och försöka ställa det till rätta?
Även om jag så klart förstår din frustration så är mediciner trots allt inget man ska experimentera med och du kan ju omöjligt veta orsaken om utredning inte är gjord, du kan ju bara spekulera och hitta troliga orsaker baserade på din kännedom om din kropp- det kanske är helt andra problem som föreligger som ger symptom i form av för kort lutealfas????
Du blir kallad INOM tre månader, vet inte vilket landsting du tillhör men för oss tog det tre veckor att komma in på utredning.