• cutepenguin

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Aragaile skrev 2023-08-10 07:50:50 följande:

Tror du det?? Skrattande

skulle fått mens i tisdags, även tagit ?ultratidigt graviditetstest? innan BIM som visat negativt? vågar inte ta något mer digitalt, eller? Åh. Vad svårt detta är haha?

Jag tror absolut du skulle få Gravid på ett digitalt test. Strecket är ganska tydligt 🥰 Grattis!

• cutepenguin
    Peaky skrev 2023-08-12 13:49:06 följande:
    Tog ett testa tidigt trodde jag skymtade något den översta clearblue hade inga mer testa tidigt så tog ett vanligt såg inget streck kom hem efter 2 timmar och nu är det ett streck som är blått ( kryss ) är det ogiltigt när det blir blått ? Tänker eftersom det är långt efter tiden gått ut men borde inte kunna bli blått ?

Står väl i instruktionerna att testet inte är giltigt om det läses av efter tiden som står. Testa imorgon igen 🥰

• cutepenguin
    Mamma100procent skrev 2023-08-15 11:33:45 följande:
    Tänkte också det var dåliga tester, så åkte till apoteket och köpte ett där. Samma igen?! Jättesvagt streck bara. Så antingen kemisk då, eller gravid med lågt hcg? Bim +3 nu.

Har du tagit ett digitalt test? Du bör få utslag även på dom om strecken är så pass tydliga. 🥰

• cutepenguin
    Anelaaa89 skrev 2023-08-30 11:43:37 följande:

Hjälp hörni!
    Idag på bim -7 tog jag ett Apotea test (ej testa tidigt).
    Vet ju att det är toktidigt men kunde inte låta bli 😂
    Jag kollade på stickan nån minut efter jag kissat på den och såg inte någon antydan till streck, så jag la på handfatet och gick. 20 minuter senare kollar jag på den igen och den ser ut såhär?! Jag fick ett spökstreck förra månaden, orkar inte bli besviken igen 😔
    Vad tror ni? 

Det står väl i instruktionerna att testet inte ska läsas av efter mer än 5 minuter? I så fall är inte testet giltigt utan streck kan uppkomma efter den tiden trots att du inte är gravid. 

Det är ju väldigt tidigt än och beroende på hur långt du har mellan ÄL och mens är det inte ens säkert att ägget fäst än även om du skulle vara gravid. Vänta några dagar i stället och testa igen 🥰 

• cutepenguin
    Lillablåvalen skrev 2023-09-10 19:33:48 följande:
    Nu är jag också förvirrad haha. Vet inte varför första grafen ser ut som den gör Har kollat igen flera gånger och då ser det ut som på andra grafen. Jag har inte gjort något annorlunda vad jag vet, förutom att ändra från Plan pregnancy, till follow pregnancy. Men det borde inte påverka tycker jag Såhär ser det ut om jag kollar över en månad:

Graferna ser faktiskt likadana ut, men på ena har den satt ut ÄL på dag 16 och den andra på dag 19 (som visas som dag 3 i den andra grafen) 🥰

• cutepenguin
    Honsom skrev 2023-09-11 16:30:35 följande:
    Jag testade precis med ett tidigt digitalt clearblue står gravid 😨 det kan inte bli fel på sånna digitala tester va ? 

Nej, får du positivt så är det positivt! Grattis 😍

• cutepenguin
    Gdottir skrev 2023-09-14 13:47:27 följande:

Är på BIM +5. Idag tyckte jag att jag ser ett svagt streck, men tror att det kan vara ett spöke.. har exponerat den andra bilden och då blir det tydligare! Ser ni något? 

BIM+5 är väldigt tidigt att testa och ägget fäster normalt sätt runt dag 7 och börjar då producera hCG som kan upptäckas i urinet efter ytterligare någon/några dag/ar. Jag tror strecket du ser är ett spökstreck. Vänta några dagar och testa igen 🥰 

• cutepenguin
    cutepenguin skrev 2023-09-14 13:58:29 följande:

BIM+5 är väldigt tidigt att testa och ägget fäster normalt sätt runt dag 7 och börjar då producera hCG som kan upptäckas i urinet efter ytterligare någon/några dag/ar. Jag tror strecket du ser är ett spökstreck. Vänta några dagar och testa igen 🥰 

Rättar mig själv!! Jag tänkte ÄL+5! 😂😂 Så bortse från min kommentar!

• cutepenguin
    Längtar2 skrev 2023-09-14 19:44:26 följande:

Ser mer blått i verkligheten men jag är väldigt osäker. Känns som jag får streck på alla slags test jag tar. Ska vänta några dagar sen ta ett till test, känner att alla test bör inte få svaga streck inom tiden. Clearblue testen har jag öppnat för att se. Har bim om 8 dagar ungefär, så det är nog tidigt än.

Hur långt efter ÄL är du?

• cutepenguin
    Längtar2 skrev 2023-09-16 07:49:29 följande:

Tog ett CB rapid detection innan det digitala. Verksr ha fått spökstreck på alla. 🙃

Tycker dina streck varit lite för tydliga för att bara vara spöstreck. Du kan ju haft en kemisk graviditet.. När har du BIM?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester