• jjkkll2

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Biniis89 skrev 2021-06-02 16:53:19 följande:

Hej!

Min Monitor visar "inte Gravid" men testet vad jag kan se visar 2 streck. Den har inte gjort så tidigare. Man blir så fundersam.

Vet att man inte ska analysera testet utanför monitorn men ja man gör det ju iallafall.

Vad tror ni? Spökstreck eller inte?

Lycka till alla därute med bebisverkstaden. Vi kämpar på här! Ska bli kul att följa er alla!

Svårt å veta du anske testat för tidigt? Alltså att de därför blir ett svagt streck men inte ger utslag på gravid. När hade du äl?
  • jjkkll2

Jag ser strecket så det ser positivt ut :)

sweetmum skrev 2021-06-07 10:12:00 följande:

Vad tror ni? Ännu ett spökstreck? Bim-3

• jjkkll2
    Tootie skrev 2021-06-08 17:43:47 följande:

Fick vad jag trodde var en mens 3 dagar innan den var beräknad, hade testar negativt samma dag. Men har haft så att det typ kluckat i mitt öra o nu fått lock för det, samma som jag fick första gången jag blev gravid (missfall dock) så tog test idag på inte morgon urin o ny tycker jag mig se streck, eller är den önske tänkande.

Skymtar också ett svagt streck, kanske var en nidblödning du hade? Ta ett nytt imorgon med morgonurin:)
  • jjkkll2
    Tootie skrev 2021-06-08 18:08:57 följande:

Har man en nidblödning i 4 dagar? Ja alltså är ju bara att vänta o se imorgon ????

Enligt Natural Cycles så verkar 1-3 dagar vara vanligast när de kommer till nidblödning.

• jjkkll2
    blåstugan skrev 2021-06-09 09:35:42 följande:

Hjälp!

Är detta positivt? Är endast 5-6 dagar sedan ägglossningen (vad jag tror) och har haft molande lättare ?mensvärk? sen ÄL och ömma bröstvårtor. Kan testet visa positivt även fast det är så tidigt?

Jag tycker att det ser positivt ut :). Har ägget fäst supertidigt så kan de nog ge utslag såhär tidigt, de kanske är två? :P
  • jjkkll2
    Frisko skrev 2021-06-10 18:08:48 följande:

RFSU testa tidigt.

Vad tror ni? Detta är oplanerat men välkommet. Är lite i chock och tror inte det jag ser? Hade inte alls dessa tankar tills jag pratade med MVC idag för att fråga när mens kommer efter ha slutat amma (2 månader sen), men då vände hon mig totalt och sa att jag borde testa mig. Så.. hjälp mig här. Är det två streck??

Jag ser två test :)
  • jjkkll2
    jjkkll2 skrev 2021-06-10 18:48:15 följande:

Jag ser två test :)

Streck skulle de stå haha!
  • jjkkll2
    Dljs skrev 2021-06-11 20:37:41 följande:

Spökstreck? Kvällsurin!

Tror inte på spök när de syns så tydligt med kvälllsurin :) när hade du äl?
  • jjkkll2

Plus :)

Bejby2021 skrev 2021-06-17 12:55:37 följande:

Hej!

Vad tror ni om mitt test?

(ej morgonurin).

Något starkare i verkligheten och tagit olika märken med exakt samma resultat.

Lite starkare idag än igår :)

• jjkkll2
    Bejby2021 skrev 2021-06-17 14:23:02 följande:

Tack!

Vad spännande! :D 1år av IVF!

Åh stort grattis <3
  • jjkkll2

Ser inte heller några bilder? Någon som kontaktat familjeliv om de? Måste va en bugg!

• jjkkll2

äl +12. Tycker mig se något svagt men har tidigare plussat väldigt starkt på äl+12 förutom en gång då de blev ett mf. 

• jjkkll2
    Fjellmyran skrev 2024-11-24 10:42:13 följande:
    Jag ser tydligt streck 😄 Får hoppas det ökar i styrka närmasta dagarna. 
    Tack så mycket! Tog ett nytt imorse var ingen skillnad ännu . Testar imorgon igen och ser om de ökat. 
  • jjkkll2
    Anonym (El) skrev 2024-11-25 20:11:35 följande:

vad är sannorlikheten att äl tester fortsätter vara starka vid graviditet? Har legat såhär starkt i 5 dagar ungefär (rosa testet i bakgrunden). Tog ett CB testa tidigt test, och jag kan skymta en svag linje på den (bild tagen inom 3 minuter). Vad tror ni? Har väldigt oregelbunden cykel så vet inte exakt när jag har BIM!

Jag skymtar något! Kanske testa ett annat märke? Vet att CB kan ge spökstreck.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester