• fancyr

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Embarazada skrev 2024-03-12 10:03:30 följande:

Vad tror ni om detta?

Kan det vara något?? 

Jag kanske kanske kan ana något men är inte helt säker . 
  • fancyr
    lalalovee skrev 2024-04-10 10:05:09 följande:

Bim -1, inte morgonurin. Borde väl vara starkare om det är ngt men med dottern plussade jag inte förens bim+8-9 typ. Spänner i brösten och lätt illamående. 

Tror inte jag ser något? 
  • fancyr
    Dunderunder skrev 2024-04-14 14:55:06 följande:
    Ser ni ett svagt pluss? 🙏🏻✨
    Osäker. Kanske ser men kanske oxå inte ser 😅 skulle tagit ett nytt imorgon 
  • fancyr
    jowald skrev 2024-05-02 20:25:08 följande:

Är detta spökstreck eller otroligt svagt?
    Är tidig ÄL+8 och testade bara för skojs skull men när man såg en svag skugga (kan ju inte förvänta sig att de ska synas äl+8) så blev jag lite förundrad om det är ett spök eller om det ffaktiskt syns tidigt?
    Helst inga pekpinnar varför jag testar tidigt utan jag testade mest för skojs skull. Ser ni något?

kan se ett svagt streck på det nedersta :)
  • fancyr
    Anonym4848 skrev 2024-05-06 07:51:37 följande:

Hade BIM 4 eller 5/5 och igår kunde man ana ett streck men extremt svagt, sambon kunde inte se det ens. Med förra barnet plussade jag starkt på BIM så tänkte att detta är inget. Nu på morgonen är det tydligare men fortfarande så svagt? För att vara bim +1 eller +2? Bifogar bild..
    Orolig för utomkveds osv..

Det där är positivt . Hcg ökar inte så snabbt mellan dagarna. Prova om någon dag igen 😊
  • fancyr
    Boobouboo skrev 2024-05-12 09:50:57 följande:
    Hej!
    Skulle verkligen uppskatta ett par extra ögon och erfarenheter!
    Ser ni något här? RFSU tidiga test taget på ÄL+11, 12 dagar efter ovitrelle. 4e dagen innan BIM.
    jag ser! :) grattis
  • fancyr
    Anonym (Anoca) skrev 2024-05-13 04:47:01 följande:
    Hade det bara varrit CB early som såg ut så så hade jag ev varor lite tveksam så dessa test har en tendens att ge smala falska streck, men eftersom det andra är så tydligt så håller jag med om att du måste vara gravid 😍
    Instämmer! Grattis!
  • fancyr
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 18:01:10 följande:

Har sett här i forumet att en del fått positivt efter tiden gått ut men tycker inte strecken borde vara så starka som mina var? Någon här som råkat ut för detta? dvs starka streck när tiden passerat 

Bägge testen var extremt svaga när tiden hade gått ut men dom var där 🙈 
    Men de från apotekets var så svagt så jag tänkte typ att de var spökstreck och la ifrån mig det och 5 eller 10 minuter senare, kan inte säga säkert så var de supertydligt. 

Svaga test är oxå positiva. de måste inte vara starka för att vara positiva. Dock Ska man aldrig läsa av efter tiden om inte strecket var där redan innan tiden gick ut. 

CB är känt för att lämna tunna torkstreck 

• fancyr
    Anonym (SAS) skrev 2024-05-14 07:16:29 följande:

Hej! Igår tog jag ett RFSU testa tidigt och fick ett svagt svagt streck. Imorse tog jag ett test från graviditetskollen som var helt blankt? Brukar RFSUs testa tidigt ge spökstreck? 

bild på testa tidigt. 

har hört att RFSU testa tidigt ska vara riktigt bra. Det kan vara så att testet från gravidkollen läser av från den högre nivåen? 

jag tog nämligen ett RFSU testa tidigt och fick ett starkt streck. Tog sedan på kvällen ett RFSU som läser från 25mIu och fick då ett svaagt streck. 
  • fancyr
    Anonym (Jahapp) skrev 2024-05-16 20:58:42 följande:

Känns s

Spökstreck? Ska testa om två dagar igen! 

Behöver inte vara. När kom strecket? 
  • fancyr
    Söderloppan skrev 2024-10-05 19:52:23 följande:

hej! Vad tror ni? Tycker jag ser ett svagt svagt streck. Testade tyvärr lite på impuls med kvällsurin och ska egentligen ha mens om 2dagar. Kommer testa imorgonbitti igen. 

Ja men kanske.. ta ett nytt med morgonurin :)
  • fancyr
    NadjaF skrev 2024-12-18 11:38:39 följande:

Ska ha mens i morgon. Tar test nu och ser en suuupersvag skugga knappt så det syns på bild. Ser ni nåt? 😅

Nja typ inte 
  • fancyr
    Malinholmberg skrev 2024-12-18 13:50:14 följande:

Såhär såg mitt test ut efter tiden, men då jag gick för att titta på det sen var sträket iprincip borta. Vad betyder det? Någon som vet?
    Man ska inte läsa av test efter rekommenderad tid då resultatet kan bli missvisande. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester