• BebisVagga

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mummysun skrev 2012-01-04 21:09:35 följande:
    Äsch jag har ju bara mobilkamera man ser ju inget knappt...

Känns ju urlöjligt ni måste ju tro jag är knäpp !! Men i lampan har alla tre testen samma svaga linje
    Under en lampa har nästan ALLA tester en svag linje....  det e lixom den linjen som ska färgas röd vi graviditet som lyser igenom...

SÅ SLUTA LYS ERA TESTER...  det ger er bara en syn på streck som inte e verkligt.. det e ganska normalt att se ett streck på det viset.. men som sagt.. inte av den andledningen ni vill..

ser man inget streck på sina tester helt naturligt så kanske man helt enkellt bara ska vänta några dagar...

det e iaf min erfarenhet av detta.. o jag har minsann blivit besviken o trott att jag fått plus fast det egentligen bara e spökisar pga man lyser igenom ändrar enorma kontraster i behandlingsprogram..

man blir inte gravid för att man ser ett treck man själv lurat sej till att se.. Man ser ett streck för att man e gravid..

ursäkta att jag låter irriterad.. men ja.. jag tycker bara ni ska ta förnuftet till fånga o inse att ett svagt plus kan man se med ögat..... o då e det äkta.. man ska inte behöva fixa o mixtra o lysa..

jag har blivit tillräkligt besviken.. ser jag inget med mina vanliga ögon efter 5 minuter kastar jag skiten.. då ÄR jag inte gravid... Ja kommer inte mensen testar jag igen..
  • BebisVagga
    mamma91 skrev 2012-01-04 21:43:59 följande:
    ja det är ju grå/rosa i verkligheten... bim +1  tror jag om jag inte räknat fel.. kom inom 5 min och är fortfarande kvar
    på bim+ ska det bli rött normaltvis.. så jag tror inte du e gravid..

men vänta en vecka o testa igen... Min mens var 3 dagar sen förra månaden..

vi stressar upp oss för mycket... vi blir helt enkellt dumma i huvet o ser + överallt
  • BebisVagga

nej nu ska jag skippa denna tråden ett tag.. jag har blivit för jävla bitter... ursäkta tjejer.. ni e underbara iaf.. o många av er har stöttat mej under mina misslyckade graviditesförsök..

får jag inte tjockt rött streck ska jag inte lura ögat med annat..

• BebisVagga
    Together90 skrev 2012-01-04 21:56:16 följande:
    Asså jag förstår din frustration men den här tråden är ju speciell, det är ju för oss testnarkomaner och gör sånt och allt för att se något..

Jag tycker att man får redigera bilder och konstraster om man vill för oavsett så ska det inte ens visa ett streck om det inte finns något HCG i kroppen men däremot att lysa genom en lampa efter utgången tid på testet då kanske man kan få felaktigt besked.

Men jag blir ledsen för du typ dum förklarar oss alla..      
    nejdå.. gör ni era tester... förklarar bara att med enorma kontraster ni lägger till o lyser igenom med lampor så e det självklart att ni "anar" skuggor...

försöker bara förklara att inga streck e ökta förrens man faktiskt kan se dem på riktigt..

ett positivt test ska man inte behöva mixtra sönder.. det ska man faktiskt se på riktigt
  • BebisVagga
    BebisVagga skrev 2012-01-04 22:00:37 följande:
    nejdå.. gör ni era tester... förklarar bara att med enorma kontraster ni lägger till o lyser igenom med lampor så e det självklart att ni "anar" skuggor...

försöker bara förklara att inga streck e ökta förrens man faktiskt kan se dem på riktigt..

ett positivt test ska man inte behöva mixtra sönder.. det ska man faktiskt se på riktigt
    men jag har själv varit där.... mixtras sönder.. set dessa anade skuggor... o vips blivit besviken för den dära jävla mensen kom.. dumma tester som visade streck.. men faktiskt... var strecken äkta.. nej.. dem var söndermixtrade.. upplysna av lampor..

jag kan få typ alla tester att "ana" en skugga... men hur verkligt e det..

att testa på bim-10 e ju bara korkat... det finns ingen som plussar då

spara testerna till iaf bim-5 då finns det chans att få örligt svar..
  • BebisVagga
    mummysun skrev 2012-01-04 22:01:03 följande:
    nu förstår jag inte...tyckte detta var en jätte spännande tråd och bestämde mig för att delta och vad händer....
    om man inte håller med eller vill dela tankar och "genomlysta test" var för läsa här då  om det upprör??????
    alla väljer ju själva liksom..
    ja jag kanske helt enkellt ska lämna tråden.. Jag har kanske kommit till insikt att söndermixtrade o genomlysta   tester e inga tester man kan ge ärliga svar på ändå..

Så lycka till alla er .. o jag hoppas ni snart får riktiga röda plus istället för att tro varje månad..
  • BebisVagga
    Together90 skrev 2012-01-04 22:04:38 följande:
    Så du menar att för att jag mörkade ner mitt test så är det egentligen inte ett positivt???

Eller vad menar du?

Jag tycker nu du låter bitter och du vet ingenting om oss...

Jag tex. har fått TRE missfall  eller FYRA om man räknar med en kemsik grav och jag känner ett stort behov av att testa och analysera och fixa. Får jag inte göra det då?

Bara för att du har haft otur och fått falska pluss så betyder det inte att alla andra test inte är det.

Låt folk göra som dem vill och det kommer ju ändå komma fram förr eller senare om det var en bebis eller inte..         
    att mörka ner några toner e inte samma sak som att mixtra sönder... vissa tester görs nästan helt svarta...
  • BebisVagga
    Together90 skrev 2012-01-04 22:04:38 följande:
    Så du menar att för att jag mörkade ner mitt test så är det egentligen inte ett positivt???

Eller vad menar du?

Jag tycker nu du låter bitter och du vet ingenting om oss...

Jag tex. har fått TRE missfall  eller FYRA om man räknar med en kemsik grav och jag känner ett stort behov av att testa och analysera och fixa. Får jag inte göra det då?

Bara för att du har haft otur och fått falska pluss så betyder det inte att alla andra test inte är det.

Låt folk göra som dem vill och det kommer ju ändå komma fram förr eller senare om det var en bebis eller inte..         
    absolut får alla göra som dem vill..

men att hålla sina tester framför en stark lampa ger inga ärliga svar..

vad nu din missfallsbakgrund har med tesning att göra förstår jag inte..

men nu raderar jag denna tråd o beger mej mot andra..
    ser man ett riktigt plus så grattis.. om inte... vänta....
  • BebisVagga
    Together90 skrev 2012-01-04 22:11:58 följande:
    Att du kanske inte vet anledningen til varför folk vill göra såhär? analysera innan BIM osv.. därför folk kanske har lite historia bakom sig!

Jag hoppas för det bästa för dig också och om du vill så är du välkommen tillbaka till tråden när du känner för det men här kommer det säkert fortsättas testa, mixtra och lysa igenom..

Kram   

ni får testa hur mycket ni vill..

men bli inte för besvikna bara.. ibland ser ögat saker som inte finns..

Jag fick svaga pluss i början på dec... men dem blev bara svagare... 3 dags sen mest.. så hade med en kemisk graviditet eller vad det nu kallas för..

nu vågar jag helt enkellt inte testa mer... mitt andra missfall nu på 6 månader... ett i aug i v 8.. o nu detta i december...

faktiskt nästan så jag vill skita i hela göra barn grejjen..... o absolut inte testa... har blivit anti mot det.. jag e hellre omedveten om ett tidigt missfall än bli besviken på att det e fel på mej som släpper varje foster som blir till

• BebisVagga
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 22:17:24 följande:
    Bebisvagga. Måste bara säga att jag blir häpen av dina inlägg. Jag har sett dig av och till sen i somras och du har testmissbrukat minst lika mycket som vi andra och nojjat sönder dig över negativa test. Minns tom att du gav upp och inväntade mensen när du inte plussat på bim -2 så döm inte dessa tjejer. Kan vara så att du lärt dig en läxa men finns ingen anledning att låta bättre än de andra och smiska dom på fingrarna.
    jag skrev att jag själv varit testnarkoman o mixtrat sönder.. så jag låssas inte vara bättre än er andra.. mer att jag vill påpeka att ibland ser mans aker som inte finns.. jag har blivit jätteledsen o besviken..
    ja jag har lärt mej vad som e på riktigt... o ni andra borde med göra det.. man blir bara ledsen om man tror alldeles för mycket..

men absolut inte peka finger eller göra er till åtlöjje.. absolut inte..  jag vill hur gärna man vill.. men jag vet oxå hur jävla ledsen man blir när man hoppats så in i helvete o det bara rasar sen..

vill bara att ni alla ska lära er att ha liite mer is i magen.....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester