• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (.)
    Anonym (Jahapp) skrev 2024-06-14 06:21:25 följande:
    Tog detta idag ÄL+11 med morgonurin. Oklart om jag såg nått inom avläsningstiden (5min) och detta är fotat senare än 5min. Det står att man inte ska läsa av efter 5min men inte kan väl ett streck komma upp senare om inte hcg finns i urinet? Får som sagt testa igen om 2 dagar 🤩
    Det ser ju lovande ut, men man ska väl vara lite försiktig med streck som är efter tiden ändå. Men helt klart att det lutar åt ett plus 🤞
  • MissMaybeBaby10
    Tog detta idag ÄL+11 med morgonurin. Oklart om jag såg nått inom avläsningstiden (5min) och detta är fotat senare än 5min. Det står att man inte ska läsa av efter 5min men inte kan väl ett streck komma upp senare om inte hcg finns i urinet? Får som sagt testa igen om 2 dagar 🤩
    Tänker att det hade varit helt blankt om det hade varit negativt, det har mina varit iallafall när jag inte varit gravid 🙂 Så jag tycker det ser mycket lovande ut, håller tummarna 😍
  • LillHumlan
    Du är gravid! 😍 
  • Anonym (Lis)

Det finns ju en anledning till att du inte ska läsa av dem efter den angivna tiden.

Dock tycker jag det ser lovande ut?

• Anonym (Jahapp)

Tack för peppen 🤩 jag uppdaterar om någon dag 😄

• Anonym (Undrar)

Trodde jag var på äl+14, men ser bara en antydan till något. Äl kan ha kommit senare. Vad ser ni?

• MissMaybeBaby10
    Anonym (Undrar) skrev 2024-06-14 18:17:58 följande:

Trodde jag var på äl+14, men ser bara en antydan till något. Äl kan ha kommit senare. Vad ser ni?

Ser tyvärr inget 🙁 Är du runt bim borde du fått ett läsbart streck. Är känsligheten 10 eller 25 mlU/ml? 
  • DidoAeneis
    MissMaybeBaby10 skrev 2024-06-14 20:15:16 följande:
    Ser tyvärr inget 🙁 Är du runt bim borde du fått ett läsbart streck. Är känsligheten 10 eller 25 mlU/ml? 
    Ja, det tycker man. Men som sagt, äl kan ha kommit senare. 25, tror jag? Här är det nån minut senare än bilderna jag la upp sist.
  • MissMaybeBaby10
    DidoAeneis skrev 2024-06-14 20:20:08 följande:
    Ja, det tycker man. Men som sagt, äl kan ha kommit senare. 25, tror jag? Här är det nån minut senare än bilderna jag la upp sist.
    Ser en skugga, men köp ett test med känslighet på 10 eller vänta några dagar och ta ett likadant på 25 igen. Håller tummarna för dig 🙂
  • DidoAeneis
    MissMaybeBaby10 skrev 2024-06-14 20:35:10 följande:
    Ser en skugga, men köp ett test med känslighet på 10 eller vänta några dagar och ta ett likadant på 25 igen. Håller tummarna för dig 🙂
    Ja, jag får testa igen om några dagar. Tack för din input!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester