• HelenFr

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hoppas79 skrev 2012-06-25 12:18:27 följande:
    Tack för stöd! kände att jag var tvungen att skriva av mig.

Men det som är mest konstigt är att hon menar att jag inte är gravid trots att jag fått positivt på flera olika test. Jag kan köpa att de innan BIM hade ganska svaga streck men på BIM-dagen tog jag ju ett BC digitalt och då stog det GRAVID 1-2 v. Men tydligen har det visat fel då så jag vet inte vad man kan lite på längre...

Alltså hon måste ju bara vara konstig... Tycker du börde gå till en annan och få en annan åsikt... CB digital lär ju knappast visa fel och de tester jag har sett är ju definitivt positiva... Stå på dig och låt inte den kärringen trampa på dig...
  • HelenFr
    MammaFia04 skrev 2012-06-25 10:52:52 följande:
     Någon som vill analysera lite?Glad
    Tycker man känner sig så osäker när man kollar på dom själv. 
    Tog dessa två för knappt en timme sedan och ska vara BIM -4 enligt kalendern.

Ser absolut streck :)
  • HelenFr
    barbarmama skrev 2012-06-25 12:28:54 följande:
    Jag vet inte vad jag ska tro längre.. Igårkväll fick jag mitt tredje positiva graviditetstest med RFSU's stickor.. Men imorse fick jag "Inte Gravid" med CB digitala. Hur kan tre tester säga JA men ett NEJ? Vad ska jag tro egentligen? Är jag gravid eller är jag inte?? Kunde det varit för tidigt att göra ett digitalt test? Eller har jag lyckats få TRE spökstreck, starka nog för att tolkas som positivt? När jag kollade på mina gamla tester jag har kvar sen jag väntade sonen, så var dessa streck starkare än de första som jag fick när jag väntade sonen och då var jag ju gravid. Så jag vet inte vad jag ska tro längre! Är på dag 54 idag och ingen mens och ingenting som tyder på att den skulle vara påväg. Allt tyder på att jag skulle vara gravid, ömma bröst, yr när jag stått upp länge som när jag diskar, jag klöks av dofter, jag är städigt trött och utmattad och jag mår illa till och från. Det stramar i livmodern på sidorna, precis som när jag väntade sonen och ligamtenten sträcktes.. Men varför kunde jag inte ha fått ett positivt svar på det digitala då?? Jag har beställt hem nya testser nu som förhoppningsvis kommer imorgon. totalt är det nog ca 26 tester.. Så jag ska använda dem framöver nu och se hur det blir.. Annars tror jag att jag ska ringa till RFSU och skälla ut dem för att sälja skräptest som bara visar falska plus!! :(

Det låter jättekonstigt... Du kan inte boka en tid på MVC bara så de antingen kan kolla med blodprov eller VUL?
  • HelenFr
    MammaFia04 skrev 2012-06-26 07:34:46 följande:

Kunde inte hålla mig i två dagar...
    Tog det översta testet först idag och tyckte det visade otydligt fortfarande så gav mig på det digitala, kan det första vara otydligt för att jag fortfarande ligger BIM-3?
    Har så många gravsymtom som tyder på det, men magen brukar alltid svullna innan mens men är helt platt why?
    Men borde inte det digitala vara säkrare än de andra testen, (dock har alla 5 test visat pos men väldigt svagt)
    Vågar man hoppas på att det ligger ett litet Hjärta i magen?
    Hoppas!!!Gravid

Du behöver väl inte hoppas när du fått det svart på vitt på det digitala :) Grattis!!!
  • HelenFr

Lizz: kan se något supersupersvagt, hade inte litat bara på detta utan väntat för att Isåfall se en stegring...

• HelenFr

Jag testar med grav test lite emellanåt bara för att kolla så inte HCG halten ska sjunka eller något, och idag kom teststrecket upp innan kontrollstrecket och är tre gånger så starkt minst... Har aldrig hänt för och tyckte det var lite häftigt :)

• HelenFr

Binegar: Innan jag har fattat att jag är gravid... Helt utslagen från kanske v 3 till v 16 med dottern och nu är jag i v 8 och är lika gräsligt död...

• HelenFr
    Trixxy skrev 2012-06-29 10:36:50 följande:
    Har precis kommit hem från Apoteket med ett digitalt,kissade,torkade mig,mensen hade kommit.
    Så nu vet jag att testlagret är skit på riktigt för det var faktiskt det tydligaste jag har fått på deras tester.Strecket är fortfarande kvar på stickan...
    Så vi går in på försök nr 8 nu då.

Man kan ju blöda fast man är gravid... Menar inte att ge några falska förhoppningar men kolla så du verkligen inte är gravid innan du ger upp...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester