slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 14:07:30 följande:
Japp sen jag började behandlingen.. är ju 2 månader sen ungefär man medicinerar ju ett tag innan äggplocket.
7 ägg ses väl som bra.. om man bara hade kunnat befrukta dem.. 5 var "dugliga"......så nej jag tycker väl att man skulle ha bytt antingen medicin eller gått över till korta metoden.
Den andra typen av medicin ger visserligen färre ägg men de ägg som blir är oftast av bättre kvalitet...vi fick liksom inte ens några till frysen vilket gjorde mig oerhört besviken...vi förlorade 3 försök på detta. På varje behandling "ingår" nämligen en färsk insättning och 3 frysta...
Nu börjar en ny behandling i mars, tills dess måste jag ha gått ner 10 kg för att överhuvudtaget ha en chans......
Men det är svårt att hitta motivationen när man vet innerst inne att chansen är liten... jätteliten...
Hmm.. så 3 frysförsök gick åt pipan alltså.. det förstår jag måste vara jääkligt tufft! Vet man varför befruktningen inte funka?
2 månader, 10 kg.. Det är ju ingen vidare lätt uppgift.. Särskilt inte utan supermotivation.. tror du inte att du kan försöka hitta motivartion på annat håll?
Jag skulle exempelvis sluta röka för att öka mina chanser.. gick åt skogen, jag blev ju ändå inte gravid liksom.. så jag fick peppa mig med andra saker; gör sambon överlycklig, minskar mitt dåliga samvete, sparar pengar osv... Då gick det lättare..