Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Ja va fan sambon har cross och lägger tusentals kronor på den då måste jag med få ha en hobby ;) Lyxtesta . Pinka på test är min hobby.
Ja va fan sambon har cross och lägger tusentals kronor på den då måste jag med få ha en hobby ;) Lyxtesta . Pinka på test är min hobby.
Fiselis: :/ men då va är det där du skrev det är inget som du för upp eller?? Jag tar tex crinone som är en pipett och det kan man få blödningar av.
Flikkan: testa tidigt testen innehåller mindre färgämnen därför ger dom jätte svaga streck det är just för att dom ska vara så tillförlitliga som möjligt. Eftersom dom börjar mäta vid tio.
Och ett test som mäter 25 börjar ge utslag vid 25 och sedan fullt utslag på över 50.
Så lägger du ett test som du tagit med 10 ser det betydligt svagare ut än om du öven fått utslag på ett som mäter 25 eller 50!
Och ngn frågade om ÄL test. Dessa börjar ge utslag vid tre. Men eftersom vi har lh i oss heöa cyklen kan man inte kolla på dessa. Om man testar vid bim så är lh högre då och MÅNGA får fullt utslag.
När man är gravid så är oftast testatrecket betydligt starkare än kontrollstrecket. Men det är absolut inte så för alla. Så som längtan efter syskon skriver. Visa får utslag andra inte. Därför är det bättre att skippa äl testen
Lijkan: jag ser fortfarande. Jag tror att ngt fäst idig. Har du vågat öppna appen och kolla vilken dag du är på.
Ett digitalt i morgon skulle jag ta. Får du utslag på 50 så får du det på 25 oxå :)
HEJJOHANNA: IDAG SÄGER JAG GRATTIS. Grattis du ska bli mamma i oktober :)
Lijkan: vilket försök är ni på.
Mammelie: jag fick plus på äl+8 med båda vanligt cb och digital :) tiden går så långsamt men du är ju snart "där" håller tunmarna stenhårt för dig. Själv är jag på äl+4 (3-5)
Lijkan: dom kommer komma i brevlådan i morgon. Men som sagt ett digitalt skulle ge dig svar idag. :) RFSU röda visar som sagt sist.
Lijkan: ja då är ni ju haft några försök och att du käkat p-piller med som kan försvåra det hela ett tag.
När jag ser ditt streck ger du mig hopp. Försök åtta här.
Jag tror äntligen på plus Lijkan. :)
Lijkan: jo jag fick plus augusti och sept hade ÄL samma dag jag kom hem . Men har vetat sen innan att jag KAN bli gravid. Innan dess alltså.Nu börjar man i tankarna om sambon har dålig kavlitet. Trots att man bara passerat snittet med en månad. 89% plussar inom ett år. Måtte jag vara en av dem.
Men ska man räkna så är det ju bara försök sex efter sista mf.et
Lijkan: nu fick jag mail från bastpatest att mina test va skickade . Så i morgon kommer dom. :) börjar testa på torsdag.