Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Ulricaz: :( ser inget :/
Ulricaz: :( ser inget :/
Mina äl test va jätt starka efter mitt mf. Det är hcg som ör kvar i kroppen den mäter även om du testat neg på med gravtest. Jag fick dock min äl dag 12 efter förra blödningsdagen.
lijkan: bästpåtest är det. Och så blir det på varannat test och jag la oxå ut förra vyklen för att visa att det blir så på dem testen. Alltså att remsan syns tydligt i olika vibklae. Tycker dock det är bra för då ser man exakt vart det ska bli rosa. För man ser tydligt att det saknas färg IRL. Medans det på kort ser ut som ett pos test.
Så jag säger det IGEN. Bäst på test visar näsan alltid ett streck dock är det bara hcg remsan som ska bli rosa. Häng inte upp er på de testen.
Zjn: alla cyklar är olika. Ta det som mens (även utan mensvärk eftersom det verkar som du brukar ha det)
Låter som kanske ngt har fäst och sedan släppt. Och nu kommer mensen. Utan värk. Värken har ingen betydelse. Jg hade ibgen värk mitt första mf. Plussade med digitalt samma dag började jag blöda. Utan värk.
Mallan: säger som dom andra ; är det rosa irl? För bästpåtest ser man alltid (nästan) strecket som ska bli rosa. Och i vissa vinklar ser man det jätte tydligt och på bild ser det rosa ut.
Har massa såna bilder och har även lagt it här för att alla ska se hur bästpåtest funkar. Som Lijkan skrev så la hon oxå ut ett sånt test igår. Ett test som nästan ser blankt ut när det ligger plant men med ett synligt stteck i olika vinklar som ser rosa ut på bild men är vitt irl.
Mallan: syntes strecken så tydligt om du tittade på dem när dem låg plant?
I mina ögon är det hcg remsan som du tagit kort på. Men är den rosa så säger jag grattis.
Skulle vilja se testen tagna uppifrån utan vinkel. Alla mina test från bäst på test såg man strecket som ska bli rosa.
Alltså jag säger inte att ditt är så. Men det ser ut som ett sådant och när man tar kort blir dem extra tydliga för det blänker.
Knasten: som du redan vet fick jag tidigt tidigt missfall vid bim i augusti. ÄL 12 dgr efter första blödningsdagen fick jag Plussade äl+8 efter det. Dock slutade ju det i mf oxå. MEN så fort hcg är ute ur kroppen börjar kroppen förbereda för en ny ägglossning. När du är redo är kroppen oftast redo. Livmodern återbygger sig fort efter ett MF och rensar och gör miljön där till perfekt. Om det är om en månad eller tre veckor kan jag inte svara på men när du orkar så är det bara köra på.
Kul att jag skriver till dej här knasten när vi mailar 20 ggn om dagen och du redan vet det där. MEN finns kanske intresse hos andra. :)
Hur går det för dig aaa653?
Fidelis: är det första månaden du använder monitorn.
Jag är på första månaden och fick hög på första dagen. Är idag på dg 16 och fortfarande hög. Men ser attstrecken börjar dala. Tror den missat min max och nu kommer den be om 10 stickor till ändå.