• Stella 78

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Eq; håller tummarna om du ser i verkligheten . Tyvärr kan jag inte se på bilderna någon direkt ökning. Men vet att det kan vara svårt att få med på bild.

• Stella 78

Eq; kom mensen tidigare än vanligt denna månad? Håller tummarna för plus nästa månad!

• Stella 78
    louisep87 skrev 2014-11-05 20:12:53 följande:

Såhär ser min kurva ut just för tillfället

Jag har följt dig genom ditt testande senaste veckorna utan att skriva något. Men undrar bara när du tar tempen? Är det direkt på morgonen i vilopuls? Har själv försökt tempa när jag försökte få mitt första barn men fixade inte många dagar

Håller verkligen tummarna för att du får ett tydligt streck vilken dag som helst! Gissar att du bara haft äl senare än du räknat på! Ligg i för fullt tills du får ditt plus eller tvingas ge upp för denna månad pga mens. Var länge sen jag hängde i denna tråd men kikar nu in varje dag för att se hur ditt dagliga test ser ut! Heja dig!
  • Stella 78

Louise87; önskar di all lycka till med utredningen! Har ju gått och hoppats varje dag på ett tydligt plus från dig! Kram

• Stella 78
    mammainorr89 skrev 2014-11-12 23:34:21 följande:

Alla streck (som iaf jag tycker mig se) dök upp inom den angivna avläsningstiden.

Jag räknar med mens på måndag, den 17/11, alltså BIM -5 idag.

Från toppen och ner är detta följande test:

1. ÄL-test från imorse (bilden är tagen nu ikväll, men strecken är lika starka/svaga nu som då, de har bara en annan färgton).

2. Gravtest från imorse (bilden är tagen nu ikväll, men strecken är lika starka/svaga nu som då, de har bara en annan färgton).

3. Gravtest från ikväll.

4. Gravtest av annat märke från ikväll.

Ser ni de streck jag ser (jag ser på alla, om än mycket svagt på test 2 och 4? Vad tror ni? Kan jag vara gravid igen?

Ser verkligen ut som tydliga plus! Dock vill jag höja ett varningens finger när de gäller att lägga äl test och gravtest intill varandra innan de torkat då de färgar av sig. Men om strecket på gravtestet kom innan du la ihop dem så är det ingen tvekan!
  • Stella 78
    Sannisen81 skrev 2014-11-14 12:41:07 följande:

Fattar ingenting.. Fick igår konstaterat Mf genom Vul.. Och idag möts jag av detta? Har till och med slutat blöda?! Nån som kan göra mig klokare?

Hur långt gången var du när mf konstaterades? Jag har varit med om en liknande grej. FIck i v 5+4 mf konstaterat via vul plus att blodprovet visade 277 i hcg. Efter några veckor var testen superstark och ja hade gravsymptom. Fick då komma in akut och visade sig i v9 att jag hade ett utomkved. Du kan läsa mer om det på min sida om du är nyfiken.

Men om mf konstaterades tidigt på dig så kan det ju vara så att det faktiskt inget syntes ännu och att du faktiskt är gravid ännu! Håller tummarna för det!
  • Stella 78
    Sannisen81 skrev 2014-11-14 13:35:02 följande:

Om jag räknar från sista mensen så v. 3 +4

Men hur kunde de konstatera mf så tidigt? De tidigaste de gjort vul har varit efter 5 gågna veckor då de ändå inte kan se så mycket mer än en förtjockad slemhinna. Jag har haft 4 mf efter v 5 och ett utomkved och de gånger jag fått plus innan bim för att sen få en blödning strax efter bim har de inte ens räknat som mf utan fått förklaringen att ägget gjort ett implatationsförsök men misslyckats av olika anledningar och därför kommer det ut som en mensblödning. Att ditt äl test ökar är inte så konstigt då de ger utslag även på hormoner som ökar runt mens.
  • Stella 78
    Sannisen81 skrev 2014-11-14 20:55:46 följande:
    För att jag har ett positivt gravtest.. Tills jag fick störtblödning..
    Det jag menade var hur de kunde konstatera ett mf så tidigt via vul? En störtblödning behöver ju inte betyda mf om inte gravtestet blir blankt ganska snabbt. Du kan ha ett positivt grav test ett tag även efter mf men då har de flesta gått många veckor in i graviditeten. Precis som hcg dubbleras ungefär var 3:e dag så ska det även halveras var tredje dag vid ett normalt mf. Jag har fått lämna blodprov varannan dag vid flera graviditeter och mf för att de behöver ha koll på att det är normala graviditeter alternativt mf och på så vis utesluta utomkved.
  • Stella 78
    Sannisen81 skrev 2014-11-14 21:50:36 följande:

Åhh tjejjer ni får mig att hoppas.. Inget blodprov blev taget.. Bara en gynundersökning och Vul.. Ni tänder en låga hopp i mig.. Det enda hon sa va att om 10 dagar ringer "nån" och hör om jag blöder fortfarande eller om jag har ont.. ?

Det enda du kan göra nu är att ta gravtestet igen om några dagar. Har det stegrat så är du gravid är det blankt så lyckades ägget inte fästa. Men stegring på äl test ska du inte lita på. De stegrar för de flesta kvinnor runt mens men även vid graviditet. Och med tanke på att du har en blödning redan så säger de inget just nu. Hoppas du får ett starkt plus på gravstickan, om det inte blir nu så blir det förhoppningsvis det nästa månad.har du bild på dina grav test?
  • Stella 78
    louisep87 skrev 2014-11-17 00:59:25 följande:

phpSki1oL68782.jpgphpzBRPPj68775.jpgphp6rHMW139474.jpg

Hur hade ni tänkt här?

Kan ana något om det inte bara är färgen som precis drar förbi testremsan men hur ser det ut när det torkat? Brukar bli tydligare då. Är det dina test?
  • Stella 78

Ja

louisep87 skrev 2014-11-17 14:33:15 följande:

Hur hade ni tolkat det här? Det åt inom tiden? Jag ser det mycket tydligare irl! Och det är rosa. Även när det torkat!

Jag ser ju på understa bilden men kan du inte lägga ut en bild när det torkat lite så man inte störs av allt det rosa på resten av testet.
  • Stella 78

Ja

louisep87 skrev 2014-11-17 14:33:15 följande:

Hur hade ni tolkat det här? Det åt inom tiden? Jag ser det mycket tydligare irl! Och det är rosa. Även när det torkat!

Jag ser ju på understa bilden men kan du inte lägga ut en bild när det torkat lite så man inte störs av allt det rosa på resten av testet.
  • Stella 78
    louisep87 skrev 2014-11-17 16:28:11 följande:

Här är det torkat

Ser tyvärr inget på de torkade. Nu tycker jag allt att du ska få ett plus!
  • Stella 78
    AnnieLauren skrev 2014-11-30 20:32:37 följande:
    Det enda symptomen som inte kvarstog var de lätt ömmande brösten jag hade och brukar ha innan bim...:/
    Vill absolut inte skrämma dig men vill dela med mig av min historia då jag tyvärr är van vid både mf och utomkved. Det där med att få plus efter bim alternativt efter en blödning har betytt utomkved för mig. Första hågen fick jag "mens" ungefär som vanligt och utan plus. Men plussade starkt ca 10 dagar senare när jag trodde äl började närma sig (fick superstarka äl test flera dagar trots att det var några dagar fram till beräknad äl som fick mig att testa med gravtest också). Den gången lyckades kroppen ta hand det själv. Plussade igen 2 månader senare och då typ runt bim eller någon dag efter. Strecket blev väldigt långsamt starkare och i V5+4 fick jag blödning och åkte då in för att kolla vad fanken kroppen höll på med. Fick konstaterad mf men resten fortsatte att öka lavinartat och i v9 fick jag komma igen då jag för länge sen borde fått negativa test då jag inte var långt gången. Visade sig att jag hade utomkved som krävde 2 op och cellgifter för att få bukt med.

Jag har nu 2 fina barn och i de graviditeterna har testen ökat fint varje eller varannan dag.

Och jag har fått plus flera dagar innan bim.

Så min rekommendation om dina test fortsätter att öka långsamt eller t om varierar i styrka så skulle jag propsa på att få komma in och ta blodprov. Då tar de prov varannan eller var 3e dag. Var 3e dag ska hcg ha dubblerats och tar man varannan dag så räknar de på ca 66%.
  • Stella 78
    louisep87 skrev 2014-12-01 14:08:28 följande:

Hmmm... Blankt är det inte men spök?

Nu ser jag på ditt! Håller tummarna för att det är ett riktigt plus!
  • Stella 78
    AnnieLauren skrev 2014-12-01 20:10:16 följande:

Åh jag hoppas så verkligen!... är så rädd att det skulle vara utomkved eller pga de inte funnits ngn stegring under senaste veckan sen blödningen. Förutom idag. Hoppas hoppas hoppas. Får nog beställa hem fler test, inte direkt de billigaste det här haha :D men bara jag vet... vart borde jag beställa från tycker du, kanske ska samtidigt beställa ett digital .. hade nu testlagrets stavat men tänkte så jag kan se skillnad på styrkan typ..? :)

Med tanke på blödning och den långsamma stegringen så tycker jag att du ska försöka få en tid och få det kollat. Förhoppningsvis är det en normal graviditet men skulle det inte vara det så är det väldigt skönt att upptäcka det i tid! Önskar verkligen ingen det jag gick igenom för 5 år sedan.
  • Stella 78
    AnnieLauren skrev 2014-12-01 20:32:53 följande:
    Jag vet... ditt meddelande fick mig att börja tänka på det... men jag jobbar så konstiga tider, är bara ledig på fredagar... och lördagar men då är allt stängt. Jag tänkte im långsamma stegringen va pga att ngt hade skrivit nånstans här på FL att dem också haft så med testlagret tester, men att plussat starkare på någon annan. Ska man gå till vårdcentralen eller barnmorskemottagning? Eller kontakta dem alltså. Kanske ska beställa hem ett test från ett annat märke. Orolig nu... jag gillar inte läkare och måste få en kvinnlig gyn och åh jag blev rädd :( jag förstår att och är tacksam för att du endå varnar om det.. men vad hade du för känningar innan du fick veta om ditt utomkveds?
    Jag hade inga känningar förutom att jag kände mig extremt gravid och därav att jag sökte igen pga att varken testen eller symptomen blev svagare. Var bor du någonstans? Jag gick ju via gynakuten på SöS i Stockholm. Hade redan varit där och fått mf konstaterat så när jag ringde upp läkaren igen 3-4 veckor senare så blev jag beordrad att komma dit genast. Så fort de fick svaret på blodprovet blev jag inlagd.

Usch känner att jag kanske skrämmer upp någon och det är verkligen inte min mening utan det som får mig att reagera är just din blödning efter bim och svaga men svagt stegrande test efter det. Om du vill kan jag skicka några test till dig. Jag har en hög liggandes hör hemma...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester