AnnieLauren skrev 2014-11-30 20:32:37 följande:
Det enda symptomen som inte kvarstog var de lätt ömmande brösten jag hade och brukar ha innan bim...:/
Vill absolut inte skrämma dig men vill dela med mig av min historia då jag tyvärr är van vid både mf och utomkved. Det där med att få plus efter bim alternativt efter en blödning har betytt utomkved för mig. Första hågen fick jag "mens" ungefär som vanligt och utan plus. Men plussade starkt ca 10 dagar senare när jag trodde äl började närma sig (fick superstarka äl test flera dagar trots att det var några dagar fram till beräknad äl som fick mig att testa med gravtest också). Den gången lyckades kroppen ta hand det själv. Plussade igen 2 månader senare och då typ runt bim eller någon dag efter. Strecket blev väldigt långsamt starkare och i V5+4 fick jag blödning och åkte då in för att kolla vad fanken kroppen höll på med. Fick konstaterad mf men resten fortsatte att öka lavinartat och i v9 fick jag komma igen då jag för länge sen borde fått negativa test då jag inte var långt gången. Visade sig att jag hade utomkved som krävde 2 op och cellgifter för att få bukt med.
Jag har nu 2 fina barn och i de graviditeterna har testen ökat fint varje eller varannan dag.
Och jag har fått plus flera dagar innan bim.
Så min rekommendation om dina test fortsätter att öka långsamt eller t om varierar i styrka så skulle jag propsa på att få komma in och ta blodprov. Då tar de prov varannan eller var 3e dag. Var 3e dag ska hcg ha dubblerats och tar man varannan dag så räknar de på ca 66%.