• Marre22

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Idag kunde jag ta digitalt och förhoppningsvis kanske sambon vågar tro på testen.

Tack ni som tittade på min svaga teststickor igår...

• Marre22

Hej alla!

Uppdatera mig lite, då det var ett tag sedan jag var i dessa trådar.

Jag har tagit två st ggr två stycken CB plus som visar svagt, men inte grått. Strecken kommer upp inom rätt tid och det går inte att missa, även när testen torkat efter flera timmar är strecken kvar. Samma urin på två av testen men alla 4 är tagna på samma dag.

(Kalla mig dum, I know)

Samma resultat och samma styrka.

Och det är blått och inte grått, färglöst.

Kruxet är det att när jag tar ett Predictor Early så tycker jag inte alls att det går att få något att tyda. Visst, man ser lite rosa områden men ingen skarp linje och ingenting jag skulle tolka som positivt.

Är det spökstreck i omlopp på CB plus eller borde jag kunna lita på dessa, tacksam för svar!

• Marre22

Här är en bild på testen, dock torkade. Men när det var färska så syntes det ännu tydligare - är detta spök?

• Marre22

Ja, tog detta nyss. Dock har jag väldigt långt till Bim, men jag är rädd att testet är grått.

Eller vad säger ni?

Är det många som får spök på CB Plus?

Jag ska köpa ett annat...

• Marre22

Uppdatering: jag gick och köpte ett till CB och doppade i vatten, fick inte alls samma streck.

Köpte även annat märke och fick detta resultat - så nog är det något som börjar gro. Eller hur?

Det är en IVF-graviditet.

• Marre22
    halfmoon skrev 2016-06-07 13:15:09 följande:

Ser på både cb och detta! Är nog nåt på gång! När har du bim? Grattis! :)

Eftersom det är en IVF så räknar man inte BIM utan har ett Testdatum som är satt utifrån hur länge embryot blivit odlat.

Jag har 6 dagar kvar innan jag får testa på riktiga TD.
  • Marre22

[quote=76692757][quote-nick]halfmoon skrev 2016-06-07 14:59:51 följande:[/quote-nick]Jo, det vet jag. Också gjort IVF i maj men jag räknade min BIM som 14 dagar efter äggplock då den normalt infaller 14 dagar efter ägglossning för mig. TD skiljer sig ju lite åt mellan olika kliniker, vi hade TD på dag 17 efter äggplock.

Hoppas dina streck ökar i styrka! :)[/quote

Då kände jag igen din signatur!

Vi är i samma grupp på IVF- sidan.

Jag har BIM på fredag.

Testdag 18 dagar efter plock.

• Marre22

Är det så att CB ger en massa spök nu? Fy vad förbannad jag blir.

Jag fick ett sådant i morse... Ett kort på färskt och ett torkat. Men fan vad besviken jag blir nu...

• Marre22

Jag rusade pronto iväg till Apoteket nu när jag läste om CB's spök och köpte deras egna och jag tycker att jag ser något.

Rosa dessutom.

Svårt att fota då plastrutan blänker, så jag öppnade det.

Någon som vet om Apotekets också ger spök nu?

• Marre22
    frestelsen skrev 2016-07-07 11:14:07 följande:

Ditt är på riktig för du har på ett annat test med:) du behöver inte oroa dig!

Grattis:)

Men eftersom jag sett folk lägga upp o sen fått mens vill jag bara varna. Inte så att cb är gratis heller:/ trist att betala 100kr för lite hopp:(

Va en till i tempar tråden som fick samma denna månad o hon fick mens med.

La in min bild bredvid din, förstår du varför jag vart superglad först.. har försökt i 2 år med fler mf o ett ma i nov:(

Jag är jätteglad att du sa till... Vi är inne i IVF -karusellern så jag vet också hur det är att längta!

Skickar en kram och tackar för att du sa till!
  • Marre22

Det här tycker jag ger lite perspektiv - samma urin. Starkt på ena testet och supersvagt på det andra.

BIM + 1/2

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester