TiAmo skrev 2012-10-23 10:06:19 följande:
Jag orkar inte ta hela min historia här. Men det har vart mer regel än undantag att jag fått tidigare vul än andra.
Jag orkar inte mer känner jag
"pga missfalls-risken..." BULLSHIT!!!
Jag förstår dig.. jag ville ju också ha ett tidigt VUL, ringde mödravården en dag efter jag testat positivt och fick ett vagt löfte över telefonen...när vi sen väl kom dit i vecka 8 så visste inte hon att jag redan varit in två gånger akut, jag valde att inte säga det först.. men DÅ säger hon att de inte tänker skriva remiss för det har blivit någon slags "grej" att göra ultraljud i tid och otid.....
Tur att jag redan hade fått två då, inte ens att jag blödde påverkade henne (nu var ju just denna kärringen så korkad att jag bytte mödravård efter två gånger men ändå) utan hennes kommentar var "ja men du ska väl till ivf-kliniken snart för ett ultraljud? Då hoppas vi bara att det är något kvar där inne då"
Som sagt... försök komma in akut, ring och säg att du mår dåligt att du är orolig, för då ljuger du ju inte, förklara din situation- du behöver ju inte vända ut o in på dig själv, det räckte för mig att jag var orolig.. jag hade bruna flytningar och ringde o hulkade i telefonen så rädd var jag och det var inget snack..."KOM IN...vi kanske inte ser något än för det är så tidigt.. men kom in så gör vi vad vi kan" sa dem....
Nu vet jag inte var du bor men detta var i Borås och där är dem iaf väldigt bra.
ANNARS leta privat mottagning, de brukar ta emot från vecka 8. Det är inte säkert att det är barnmorskans fel, det kan vara ultraljudsmottagningen som satt stopp eller något men nog kunde hon skrivit en remiss så hade de fått avslå isf....