• Knasten83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Yarrow skrev 2012-09-05 07:28:35 följande:
    Vad tror ni? Är det för svagt för att börja hoppas?
    Bim - 4 eller 5 idag.. Efter 3 års försök och massvis med hormonbehandling så har jag svårt att tro att det är sant men detta kom upp direkt, bilden är tagen efter 5 minuter med mobilkameran..
    Någon får gärna trixa med bilden om ni vill!

Vad
    Ser jättebra ut!! :)
  • Knasten83
    Meja2011 skrev 2012-09-05 09:22:42 följande:
    Det gjorde den=) hon gillade dock inte när man skulle ta av och på den;)
    Fy fan säger jag=/ Vilka idioter det finns. 

haha! Det förstår jag. Vem gillar att hamna inuti saker, klaustrofobi om man inte vet att man kommer ut igen! ;)

Hur har det gått för dej? Pratat med läkaren?  
  • Knasten83
    Casablanca skrev 2012-09-05 07:49:33 följande:
    Vad tror ni om detta? Jag skapade en egen tråd, men här kanske jag kan få hjälp (bor utomlands, men det är ett rekommenderat test).

BIM i helgen, osäker på vilken dag.

Vet ju inte hur de brukar se ut men ska strecket va så smalt?
    Jag ser ju två streck så jag hoppas och tror du e gravid!! :) 
  • Knasten83

Nu har jag fått tid till kk för planering av inseminering! :)
    Känns liksom långt till det blir insem med tanke på att jag har tid 25/9, sen sätta igång mens, sen stimulera etc.. Aja, tid har jag iaf nu!! Jiiihoooo!!!

• Knasten83

Stella: jag har Pcos och när vi försökte få dottern åt jag pergotime i 9 mån innan det tog sig, då hade vi en planerad insemination månad 10 bokad.
    Min läkare sa att man ger det oftast 6 försök med pergotime och om det inte funkar går man vidare till insem.
    Nu med barn nr 2 skulle vi insemineras direkt när vi bestämt oss men så ville vi testa med pergotime och det har dessutom varit semestertider. Pergo har inte funkat än så nu går vi vidare.

Pcos står väldigt kort för ingen egen ägglossning

• Knasten83

Tack Alex!!

Trist med dina oklara streck. Rädd att det bara är spök. Hoppas du snart får starkare!

• Knasten83

Stella: ingen fara, kul om jag kan hjälpa! :)

Man får sprutor som framkallar ägglossning, sen håller man koll med vaginalt ultraljud så man ser exakt när ägget släpper. Sen förs sperman in ända in i livmodern, vid sex ska ju spermierna ta sig den biten själv.
    Man vet ju med säkerhet att ägget och spermierna möts när de ska till skillnad från när man försöker själv.

Funkar då inte det blir det ivf så man får hjälp med befruktningen som du säkert vet.

• Knasten83

Damnet, beställde precis stickor, jag som ska hålla mig tills bim att testa!! Kommer aldrig gå...

Ankena!! Hur känner du dig??

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester