• Lejoninna

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liten Léonie skrev 2011-12-17 16:53:32 följande:
    Hmm jag lever ju typ på mac donalds och chips, skulle inte överleva en vecka utan sånt...
    Nu får ni förklara mer för en som inte fattar, skulle det ha med fertiliteten att göra? Förvånad 

För oss som har PCO och svårare att bli gravida har vissa läkare rekomenderat att äta enligt GI lr LCHF. Vet inte om det finns ngn forskning inom ämnet men då jag nu har fått ÄL av mig sj så funkar det iallafall för min del Glad 
    Och det kan ju bara vara bra att bli av med några kilon som man inte behöver plus att man mår så mkt bättre. Är i vanliga fall beroende av kohydrater.. Älskar mackor, pasta, chips u name it.. Har en helt annan energi nu. Känner mig nästan lite hög vissa dagar men det är väl bara min förbränning som är igång kan jag tro. Det hela går ut på att man ska hamna i ketos och kroppen fungerar/bränner av fettet ist för kolhydrater som då är uttömda. Jag tror att det till stor del har med fertiliteten att göra.. iallafall för oss som har hormonrubbningar och andra åkommor Glad
  • Lejoninna
    Fyffe skrev 2011-12-17 17:39:08 följande:
    Behöver hjälp igen...

Vad tror ni?

Jag ser ett streck! Är det grått lr rosa irl? :)
  • Lejoninna
    Fyffe skrev 2011-12-17 17:48:33 följande:
    rosa.. men väldigt svagt!!

Ohh.. spännande :) Vilken dag är du på?
  • Lejoninna
    Liten Léonie skrev 2011-12-17 18:00:14 följande:
    Aha men då förstår jag, härligt att du fått igång din ÄL genom att äta så och dessutom blir mkt piggare... Glad
    Man kanske skulle testa, bara rädd att bli av med för många kilo så att det blir svårt att bli gravid för det.
    Vilka bekymmer man har!!! {#emotions_dlg.flower}

Jag tror inte att risken finns att man går ned förmkt. När kroppen hamnar i hormonell balans så ligger vikten stilla har jag fått förklarat för mig, på så vis vet man när man nått sin idealvikt tydligen. Men jag kan ju inte garantera detta då jag har ganska många kilon kvar dit Glad
  • Lejoninna

Linder - helt klart äl. Ingen tvekan där :)

• Lejoninna

Jag har inte heller några spec symtom. Lite molvärk i svanken bara :)

• Lejoninna
    Freja0811 skrev 2011-12-21 18:59:50 följande:
    Om det är någon här som tempar slänger jag in min chart också.

www.fertilityfriend.com/home/181152

Verkar som att du har haft en dipp precis där som man kan ha när ägget fäster och sen starkt uppåt i temt. Hoppas det håller sig uppe nu för jag tycker jag kan skymta ett streck på ditt test :)
  • Lejoninna

Spök.. ÄL+5 så det kan inte stämma! Tycker mig kunna ana ngt. Skrattande Ngn som kan trolla?
  • Lejoninna
    alexander2011 skrev 2011-12-22 19:51:04 följande:
    lejonina men visst syns det nått :)

Ja men det kan väl inte synas ngt än?.. Lr? Hur många dagar tar det innan ägget kommer ned och fäster? Minst 7 dagar väl? Måste vara ngt fel. Ska ta ett nytt i morrn bitti iaf! Obestämd
  • Lejoninna
    Liten Léonie skrev 2011-12-22 20:31:39 följande:
    Ja jag tänkte också att Preg ser ok ut... Dom va bredare från början och sen blev ena kanten mer markant.
    Kvällens hade dock ändrats efter 7-10 minuter... Nyss... Jag är i chock.. ser det inte brett ut?

Men det där ser väl ut som ett plus om något?!
  • Lejoninna
    sweasmamma skrev 2011-12-22 21:41:53 följande:
    jag ska ta ETT test imorgon,visar det inget ska jag ringa gyn och boka tid!visar det svagt ska jag ta ett digitalt!! jag tor faktiskt jag bara fått spök även om det ser brett ut irl... =)
  • Lejoninna

ÄL +6!!! Det längst ned alltså.. dem andra är från igår. Vet inte vad jag ska tro.. är det möjligt att får ett plus så här tidigt?!
  • Lejoninna

Tack tjejer.. Vågar inte glädja mig än iaf! Glad Har försökt i 2 år och ska göra IVF med start 9 jan!! Obestämd Man ska ju inte testa så här tidigt, risken för missfall är säkert stor innan BIM.

• Lejoninna
    Gummsan skrev 2011-12-23 15:30:51 följande:
    När efter att ägget har släppt fäster det? Någon som vet?

Det undrar jag med! Är på ÄL+6 idag och fick ett svagt rosa.. #11644

Oh my.. är helt slut nu. Setat hos tatueraren hela em och fått min fina julklapp av min man Tomte
  • Lejoninna
    marla333 skrev 2011-12-23 19:04:28 följande:

lägger upp bilder här för att se vad andra tror. det rosa är äg-test. det blå är grav-test. hade missfall för 5 veckor sedan. ingen mens imellan, men har testat två grav-test negativt innan, men nu detta. 
    kan det vara hormoner som kommer och går? eller är det en ny graviditet? eller är det ett spöstreck?
    Gissar på en ny! Vilken julklapp! :) Vågar mig på ett grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester