• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sessan1992 skrev 2012-07-19 18:02:24 följande:

Hej tjejer ! Jag skulle haft min mens i förrgår. Äter ppiller, så vi planerar inte barn just nu. Men man har ju hört folk som blir gravida även om man äter ppiller. Har haft olika gravidsymtom den senaste veckan så som illamående och ont i ryggen. Tog ett test igår och de såg likadant ut som detta på bilden som jag tog idag. Vad tror ni om detta ? 
    ser torkat ut ., då förstärks färgen men visst ser man tydligt . jag hade nog tagit ett nytt av annat märke eller digitalt 
  • sweasmamma
    annakoh1209 skrev 2012-07-27 21:40:12 följande:

tror ni jag ska lita på det
    kom det direkt ?? =)
  • sweasmamma

när vi kom hem med dottern (åkte hem efter 22 immar) då fick mamma o pappa träffa henne sen 1 vecka senare så fick mina mostrar komma , ena fam på fredagen och andra på lördagen ... jag ville inte ha massa folk runt mig ! 

• sweasmamma

Jag går in i v 25 på tisdag och har sånt tryck nere i magen =( kan knappt gå..känns liksom tungt och trycker på .. obehagligt som f*n 

• sweasmamma
    Lizz89 skrev 2012-07-28 11:09:08 följande:
    fick så här på testet i morse.. svagt rosa.

jag ser =)
  • sweasmamma
    telgebo skrev 2012-07-28 11:10:55 följande:
    oj låter inte bekvämt, så kunde jag också känna ibland. Lägg dig och vila en stund om du har möjlighet och om du är orolig så kan du ringa förlossningen. Tror absolut inte det är någon fara.
    alltså .. det började mest idag .. men känns som han ligger jättelångt ner.. har dottern själv så lite svårt att vila men ska försöka!

kunde du känna din livmodertapp när du väntade? 
  • sweasmamma
    telgebo skrev 2012-07-28 11:22:05 följande:
    Jag förstår vad du menar med att det känns som bebis ligger långt ner för jag haft samma känsla själv när jag vart gravid och det känns verkligen obehagligt. Jag tror det beror på ökat tryck på allt där nere sas och bebben känns son en tung sten i magen.
    Har du några sd? Känner du fosterrörelser?

Förstår att det är svårt att vila med barn hemma, men ni kan inte leka nån stillasittande lek då eller se på film eller läsa bok? Rita kanske?

Jag har faktiskt ingen aning om hur det var med den saken när jag väntade Alice, jag var vettskrämd för MF och så då jag väntade henna så jag vågade inte känna efter där inne.
    Graviditeten innan då jag fick MA så kände jag innan jag fick det precis i början av graviditeten och då var tappen stenhård och några dagar senare så var det som ett mjukt hölje runt den.
    ja jag har sd men inte som gör ont ! känns svullet i underlivet samt känner jag inte tappen ! fosterrörelser känner jag , dock inte så mkt idag men han brukar vara vaken em/kväll
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester