• Daphodil

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Maramba skrev 2020-09-01 06:18:37 följande:

Morgonens test. Jag ser ett svagt streck, gör du?

Men det är billiga test från tradera och nu nojar jag och tänker att det kanske alltid syns svaga spökstreck på dessa. Ska se om jag kan köpa med mig nåt annat märke på väg hem från jobbet ikväll.

Ej heller bekant med testmärket men lutar mer åt positivt än spökstreck!
  • Daphodil
    luspudel skrev 2020-09-02 06:40:08 följande:

Dålig bild kanske, ses bättre i verkligheten.. min man såg direkt. Vad tror ni?

Positivt!
  • Daphodil
    Hemligperson2020 skrev 2020-09-03 10:23:28 följande:

Jag förstår! Är i typ samma sits som du. Är 34 år och försöker få barn nummer 2. Blev gravid i sep 2019 och fick missfall i v.9. Har försökt få barn sedan dec, förutom en kemisk grav i juni har jag inte lyckats bli gravid. Är inne på bim-4 och dagarna går såå sakta nu.

Som sagt håller tummana att du får ett starkare plus snart!

Hade också svårt att få till tvåan. Först 8 månader av minus, och när vi väl blev gravida blev det missed abortion i v 16. Allt kändes hopplöst. Men sen plussade jag 3 mån senare, och det blev en bäbis. Så jag vill ge lite hopp när det känns långdraget.
  • Daphodil
    Maramba skrev 2020-09-03 23:05:57 följande:

Jaha då kom rosa på papperet så det blev inget den här månaden heller. Stort tack alla som hjälpt mig analysera test senaste dagarna och lycka till!

Så tungt. Jag hoppas verkligen att du får ditt rungande plus snart.
  • Daphodil
    juliasusannah skrev 2020-09-07 09:06:43 följande:

Ser ni det jag ser? Har försökt i över 1 år och fick i juli remiss till ivf, har lagt barnplanering lite på hyllan för att sluta stressa osv, i helgen har jag mått illa och velat kräkas bara av att tänka på mat samt mensvärk. Tog ett test idag bara lite för sakens skull, och fick detta. Ska ta digitalt imorgon men jag hoppas ju detta strecket är på riktigt

Positivt!
  • Daphodil
    Svalan5 skrev 2020-09-08 13:41:54 följande:

?? ÄL+11. Taget nu mitt på dagen. Har ingen erfarenhet av RFSU stickor

Ja, positivt!
  • Daphodil
    Berolfine skrev 2020-09-09 10:39:55 följande:

Syns det bättre på denna?

Jo, jag ser ditt streck. Kan inte säga säkert att det är positivt, men tror mer på positivt än på spök. Uppdatera gärna imorrn!
  • Daphodil

[quote=80637491][quote-nick]Babybaby1987 skrev 2020-09-10 20:10:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser positivt ut

• Daphodil
    Levnudösen skrev 2020-09-14 09:53:31 följande:

ÄL+8/9 idag.

Tog nyss ett RFSU "testa ofta" och ett CB-testa tidigt. Fick dessa två resultaten. (Bilder tagna inom tidsramen). Tycker mig se svaga plus på båda två. Varav jag tog ett digitalt test (förtidigt, jag vet..men kunde inte hålla mig), och fick resultatet "inte gravid". 

Ser ni något? Kan det va spökstreck på båda?...Får väl lov att ha is i magen ett tag till...Men vill ringa min klinik så fort som möjligt vid positivt resultat, för skulle jag va gravid skulle jag vilja få lite mediciner utskrivna. Därav vill jag veta sås snart som möjligt. (haft två MA detta året nämligen).

Uppladdningen verkar ju vara urusel här. Men men, gör en chansning. 

Japp, positivt!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester