• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Linkmamma: Ser tyvärr ingenting.. När är bim? 

• Helenmedh
    linkmamma skrev 2012-07-13 15:37:37 följande:
    Jag har bim om en vecka ca. Prover med andra färger..

.................................................. .................................................. ...................   ...............................
    En cm från det röda finns ett annat streck(och jag menar inte testkanten)
    Alltså jag vet längtan och väntan, jag och maken har försökt i över ett år att få ett barn. Vi går på utredning nu och hoppas få hjälp.. Men snälla, det finns ingenting på ditt test och hur du än vrider och vänder på det och fifflar så grymt med färgerna så syns det ingenting. Du har en vecka kvar till mens. Om ägget är befruktat så kanske det inte ens fäst än. Jag är ledsen men du får ha lite is i magen och vänta ett tag till (jag VET att det är svårt, nästintill omöjligt men det går)

Lycka till, håller mina tummar för att du ska få ditt plus snart, lite närmare bim  
  • Helenmedh
    Knasten83 skrev 2012-07-13 19:39:58 följande:
    Meja: okej, tack för svar! :)

Det är säkert inget men jag har från och till sen jag vaknade (vid 11) haft en brännande känsla på en punkt i livmoderns vänstra sida. Det kommer och går, lite som håll-känsla.
    För mig kändes det som en lång nål eller liknade kördes in i livmodern på en speciell punkt. Varade typ 5 sek men gjorde så ont att jag föll ihop. Idag hade jag en liknade känsla men inte alls så ont... Åh, detta analyserande :P 
  • Helenmedh
    Trixxy skrev 2012-07-13 20:26:27 följande:
    Nej igår idag är det svagt
    När det börjar bli svagt har ägget släppt.. 
  • Helenmedh
    Whoeix skrev 2012-07-14 13:23:20 följande:
    Jag åkte inte bort lver helgen. Har stick och småhugg runt högra äggstocken (har vätska runt den sen tidigare enl gyn, men han tyckte inte det behövde göras något åt senast jag var där, för tcå månader sen) så jag nojjar över utomkveds. Kändes tryggare stt stanna hemma ifall något skulle hända.
    Testen blir snäppet starkare för varje dag. Tar på kvällen nu, eftersom jag tydligen har högre hcg då. Blir de det vid x?
    Har ju inga symptom, blir tokig på det! Försöker tänka att det är för tidigt (v4+5) v5 nu bara.
    Inget blod eller färgade flytningar sen i torsdags. Skall ringa kk på månda och i princip kräva att de kollar mig. Iaf min äggstock.
    Har också vätska/ cysta vid min äggstock. Gör förbaskat ont ibland.. Tror inte att du behöver oroa dig! Ett X känns ofta i vecka 7 ca. Men ring du och kräv en tid. Men var inte orolig, det mår ingen bra av! 

Kram på dig <3 
  • Helenmedh

Ulricaz: försökte trixa men fick inte fram något :/ När är bim?

Linkmamma: Jag ser något men tycker att det ser ut som klassiska spök tyvärr.. Och eftersom det inte ökat i styrka sen du la upp test igår (eller var det i förrgår?) så skulle jag inte lita på det där..  

• Helenmedh
    linkmamma skrev 2012-07-14 15:26:09 följande:
    Jo men jag har ju ca en vecka kvar till bim så att det är svagt kan ju bero på det Jag ser skillnad irl.
    Okej, dåså. Ser du skillnad så är det väl inget snack om saken? Spökstreck stegras ju inte :) Dock kan jag hålla med Zelmilainen ang att få såna streck.. Har haft en hel drös, och då har det synt på datorn också.. Men men.. Håller tummarna 
  • Helenmedh
    Zelmilainen skrev 2012-07-14 15:46:54 följande:
    spökstreck kan tyvärr stegra och vara olika i styrka, så har det varit alla de senaste fem månaderna med just tl tester (men ja fortsätter använda de då ja gillar de bäst iaf). jag har tagit tre tester de senaste tre dagarna, det är olika styrka på alla de testerna, jag är INTE gravid än. när jag fått positiva streck (fick tidigt mf den gången) med testlagret har de strecken varit annorlunda. har tyvärr ej bilderna kvar på de testerna så jag kan visa.
    Okej, hade jag ingen aning om Men nu vet jag! ;) Ska inte testa förens på bim tror jag. Är det svagt då är jag ju förmodligen inte gravid.. Nu är jag bara på äl+4 och har redan fått spök:.. Testade nämligen på äl+1 bara för att veta om testen ger spök eller inte.. 
  • Helenmedh

Z: ja jag kommer ihåg det.. Jag har också lagt ut otaliga test som dom flesta ansågs vara positiva.. Jag var gravid en gång av alla dom ;) helt jäkla skandalöst egentligen.,

• Helenmedh

Linkmamma: nej, spökstreck är inte bara grå. Har fått massor som är rosa.. Och stämma går inte. Däremot få gratis test. Har fått ca 40 st nu. Men vad spelar det för roll när man inte kan lita på dom..?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester