• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Pluss skrev 2011-11-28 12:13:32 följande:

Hej! Jag hoppas expertpanelen kan hjälpa mig. Jag själv ser ett streck, men då jag inte vill oroa min sambo i onödan vore det snällt om ni kan kommentera testet. Har en dotter som är 10 mån och har inte tänkt försöka få ett syskon ännu..

Obs, det som sitter på kanten av testet är bara en liten äppelbit. Bara så ni vet. ;)   
    ser tunt ut,kan vara spökstreck!när har du bim?? gå in i mitt galleri,kolla forumbilder så ser du exakt mina spök med cb =)
  • sweasmamma
    Skrutt 83 skrev 2011-11-28 12:07:28 följande:
    Emmlan: jag tycker mig nog faktiskt se något svagt rosa där!! Håller tummarna och hoppas/tror det är starkare imorgon!

Pumann: låter lovade med VÄXTVÄRK inte mensvärk håller tummarna!

Här är det bim-2 idag och fortfarande inte ens en skugga på testet.. Inga direkta symtom heller så bara VET att det blir ett 8 försök. Suck! 8 är mitt turnummer så nu bara MÅSTE det bli vår tur. Bättre julklapp skulle man inte kunna få! Blir Borago igen nästa mån, det jag åt när jag blev gravid i augusti.
    men ... växtvärk så hääär tidigt????kan det verkligen stämma,dock aldrig haft mensvärk såå tidigt utan först dagarna innan bim
  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2011-11-28 12:39:03 följande:
    åhhh vad spännande. kan ju vara nått. kommer sitta på helspänn tills du har bim. sj får jag börja med mina  äl stickor på fredag tidigast.
    man hoppas ju att det är ens tur nu !!5e försöket och jag börjar bli otålig..bara så konstigt att denna mensvärken kommit och gåt se igår...men som sagt..redan??nje=( och nu när jag satt fick jag sjuuukt ont vä äggstock,typ ilningar som varade 5 min 

åååhhh...snart äl??yeeeej=) 
  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2011-11-28 12:56:49 följande:
    förstår det :S jag hade som du när jag blev gravid. kände av min grav tidigt.
    japp snart äl igen o bim innan jul.kanske kan bli en fin julklapp hihi
    jaså men såå tidigt !!!! ff ont vä äggstock Obestämd

ja precis=) när ha du bim då??
  • sweasmamma
    Pluss skrev 2011-11-28 13:53:00 följande:
    Lite svårt att säga, har bara haft mens tre ggr sen innan jag fick barn. Har alltid haft en kort cykel (25-26 dagar) men de två senaste har bara varit 23 dagar långa. Idag är jag iaf på dag 27, så bim borde ha passerat. Har mått illa sen i torsdags, låg med frossa natten till fredag och mådde skit hela fredagen. Nu sticker det och har sig nere i livmoderområdet. Testade mig idag vid lunchtid, ska använda den andra stickan till morgonurinet i morgon.
    Jag kikar in på din sida pumann.
    hoppas verkligen det är nåt!! håller tummarna!! annars tar du ett digitalt om stickan imorgon visar konstigt ..

men finns ju absolut dom som haft sånt smalt streck och vatt gravida. ser det lika brett ut som kontrollstrecket irl?? 
  • sweasmamma
    Pluss skrev 2011-11-28 14:10:15 följande:
    Pumann: Försökta hitta dina bilder, men förstår inte hur jag gör. Kollade i bildgalleriet, men såg ingen knapp med forumbilder. Hjälp mig! ;)
    jag lägger in den här så ska du få se
  • sweasmamma
    Pluss skrev 2011-11-28 14:20:23 följande:

Lurigt...

mmmm haft 2 såna.. men inte vatt gravid! när jag va gravid med dottern tog jag digitalt och sist jag va gravid(ma) digitalt med vockoindikator så där har man fått svart på vitt.. men sen man började hänga här är det mycket roligare att analysera tester . hi hi
  • sweasmamma
    mamma Linder skrev 2011-11-28 15:26:42 följande:
    Pumann, när har du bim? hade för miga att vi hade samma datum ungefär?

men jag behöver lite hjälp att räkna eftersom Äl kom tidigare för jag åt BDG.
    Jag hade mens 8/11 och skulle haft Äl 28/11 och Bim 9/12, har en lutealfas på 12 dagar och en cykel på 32 dagar.
    Men denna månad fick jag starkt streck på äl-testet redan 22/11. när har jag bim då? blir det 3/12?
    Är jag på Äl+6 eller Äl+7? och Bim -5 eller bim -6? 
    jag har bim 9/12 så många dagar kvar men fruktansvärd mensvärk då och då ,kommer i vågor
  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2011-11-28 16:15:22 följande:
    inte förens 2 dagar innan jul :)
    perfekt julklapp ju =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester