• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Paap skrev 2015-04-26 18:05:52 följande:

NÅGOT ser jag där, svårt att avgöra om det är spök eller något annat

Är det där mitt test? Tack för hjälpen i så fall... 
  • lilaemma
    HCS skrev 2012-09-21 21:58:56 följande:

Vad säger ni om detta??.. inte spök va?

Tog det för en stund sedan, hållt mig i 5 timmar, bim i morgon el söndag. 
    Det ser väldigt bra ut, men bilden är så liten att det är svårt att se... men skulle våga mig på ett grattis!
  • lilaemma

Snodde makens mobil för att få en bättre bild. Som sagt - efter tiden så det gills inte... men spöksträck... eller?

• lilaemma
    HCS skrev 2015-04-26 19:11:03 följande:
    Detta test är från september 2012.. :)
    Oj! Försökte hitta vilket du menade... blev visst lite fel... *pinsamt* - såg du min bättre kamerabild?
  • lilaemma
    MammasWilda skrev 2015-04-26 19:55:26 följande:

Tänker bannemej maila testlagret o klaga på deras lila/röda test. Jag får inte starkare än så här på dom. På digitalt 3+ idag.

Alltså - det där med att kolla styrkan på strecken - de är inte gjorda för det. De är gjorda för JA/NEJ Antingen finns hormonerna där eller inte. Anledningen till att CB-digitalt med veckoindikator är dyrare är ju just att det faktiskt kan avgöra mer än så. Tycker inte du ska maila och klaga på test som visat rätt.... 
  • lilaemma
    Paap skrev 2015-04-26 21:07:46 följande:

Trixade men ser ingenting tyvärr :/ Vilken dag?

på den trixade ser jag! Håller tummarna...
  • lilaemma

Ska beställa nya tester, vilka är bäst nu för tiden? (på min tid var det testlagret, men vet inte längre...)

• lilaemma
    Isabelladez skrev 2015-07-01 16:41:50 följande:

Efter 3 missfall är jag gravid igen. Dock har mina symptom försvunnit helt sedan 4 dagar tillbaka....är i V5. Bör jag oroa mig?!

Förstår att du oroar dig, men det är väldigt vanligt att symptomen minskar, eller försvinner helt. Hoppas att allt går bra. 
  • lilaemma
    cameleon skrev 2015-07-04 21:16:25 följande:

Nu behöver jag verkligen hjälp av er som fått missfall. Började blöda för 9 dagar sedan men ännu har inte gravtesten minskat i styrka sedan dagen jag började blöda. Borde det inte ha minskat vid det här laget? Vad tror ni? Testen är inte tagna på morgonurin men samma tid varje dag och urinet har varit väldigt koncentrerat.
    Dom två testen nederst är i från idag.

Tyvärr går det inte att säga säkert. Har varit med om tidiga mf där testen blivit negativa långt innan blödningen startat, om missfall där testen visat positivt i veckor efter blödningen och till och med fortsatt stegra sig... och om friska graviditeter med blödningar där strecken fortsatt vara ungefär de samma... Håller tummarna för att det går bra och att strecken fortsätter komma... 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester