• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mina gravtest blir starkare,  väldigt sakta men säkert... Om det vore någe fel borde de inte bli svagare?  På måndag är det jag som ringer om VUL och håll tummarna att jag får tid fort

• IVFmamma

Kvällens billiga tester, fft inte så starkt som jag vill ha det eftersom jag är i v.6+5 enligt graviduträknaren men starkare än tidigare

• IVFmamma
    IVFmamma skrev 2012-10-15 10:26:04 följande:

Dagens tester, ÄLtestet(vet inte varför jag fft kollar med ÄLtester, desperat kanske?) är fft väldigt positivt. Gravtestet..ja positivt är det ju men ...
    Detta är gravtestet i måndags
  • IVFmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-20 22:54:04 följande:
    Ivf-mamma..du kan inte mäta stegring med tester....det kan skilja i känslighet från test till test trots samma tillverkare....du ÄR gravid..det har jag ju sagt hela tiden hoppas du kan få det bekräftat med ett vul, får du tid i slutet av veckan kan du ju få se ett hjärta oxå

Jag vet att mamn inte kan mäta stegring med tester men är man testoholic så är man . Jag är i v.7+0 på måndag, tror du inte man kan se ett Hjärta då?
  • IVFmamma
    Knasten83 skrev 2012-10-21 19:08:23 följande:
    Iia: tack för ditt svar! Självklart får alla svara, dumt av mig att rikta den.. Jag måste missuppfattat eller så va han trött i fredags ;)

Vad är det för nått hormon vi talar om?
  • IVFmamma
    Knasten83 skrev 2012-10-21 19:39:48 följande:
    Att min läkare påstod att lh hormon gav utslag på gravtest!

LHhormon? Alltså sånt hormon som blir vid ägglossning?
  • IVFmamma
    IVFmamma skrev 2012-10-21 20:03:42 följande:
    Fast alla vid alla mina graviditeter har jag fått positivt ÄLtest även denna gång.

Nämen nu tänker jag fel, på ÄLtesterna när jag varit gravid har blivit positiva, inte tvärtom som läkaren påstod
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester