• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

schober skrev 2015-09-08 15:13:59 följande:

Är på BIM eller BIM+1, hade svagt blodblandade flytningar i två dagar för tre dagar sen men annars inget alls.

Stickan är gårdagens, det är lite tydligare i verkligheten.

Staven är från idag.

Detta är väl positivt eller?

Båda är positiva. Kanske var nidationsblödning? Håller tummarna för att allt går bra.
  • lilaemma
    schober skrev 2015-09-08 15:45:17 följande:

Brukar inte nidblödningen var runt en vecka efter ÄL, när ägget fäster?

Tack! :D

Jo. Men om du är på bim idag så stämmer det ju ganska bra med blödning några dagar innan...
  • lilaemma
    Moneal skrev 2015-09-08 16:16:13 följande:

jaha tjejer, tror ni det finns någon chans på detta? tagit nyss efter väntat ca 2 eller 3 timmar, minns inte alls....

Svårt att se på mobilen, men tycker mig se ett svagt plus
  • lilaemma
    Tjej90 skrev 2015-09-10 13:28:07 följande:

Men idag fick hon detta.. Kan man få plus och sen minus även fast man är gravid?

För mig har negativt efter positivt alltid varit tidigt mf (kemisk graviditet) är båda tagna med morgonurin och samma märke?
  • lilaemma
    Tjej90 skrev 2015-09-10 18:59:10 följande:

Det första testet är taget med kvällsurin och det andra med morgonurin. Det är samma märke, RFSU.

Har inte sett det positiva. Var det väldigt svagt? Då kan det vara så tidigt att det inte ger utslag ännu. Rfsu brukar vara väldigt okänsliga och kräva att man varit gravid längre än de andra gör- även fast de säger sig vara känsliga. Vänta ett par dagar och testa igen...
  • lilaemma
    L 91 skrev 2015-09-10 21:33:29 följande:

Tog ett ägglossningstest nu. Beställt grav.test men hittade ett äl-test.. måste båda strecken vara lika starka även om man kollar graviditet och inte ägglossning? Senaste graviditeten fick jag veta genom ägglossningstest, därför jag undrar..

Äl tester funkar inte som gravtester. De kan visa positivt innan mens både för de som är gravida och de som inte är det. De kan visa negativt 7nnan mens både för de som är gravida och för de som inte är det. Men om du ändå vill ha teorin rätt så ska det vara ett äkta positivt och inte ett nästan positivt. ..
  • lilaemma
    Sofiaarmann skrev 2015-09-11 09:15:18 följande:

Vad tror ni om detta? ser att det kanske inte syns alls på bild. Graviditetskollen bim-3. Syns definitivt i verkligheten, men väldigt svagt. Är det vanligt med spök på dem? Fick liknande resultat igår, även det på morgonurin.. em urin igår var blankt utan ens en antydan..

Ser svagt. Har inte fått spök på dem. Har det färg?
  • lilaemma
    Melliis skrev 2015-09-15 18:13:02 följande:

Det var inte positivt! Fick min mens idag :)

Kemisk graviditet skulle jag tro...
  • lilaemma

Har du kollat innan om hormonerna gått ur?

Mjao80 skrev 2015-09-25 18:05:40 följande:

Vad tror ni experter om detta? Ruvardag 7 med blastocyst.

• lilaemma
    MammaHilma skrev 2015-09-26 15:30:22 följande:

Samma test torkat, strecket är kvar

Var strecket där inom tiden? Hade det färg? Ser bara grått....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester