Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppas 2012 skrev 2011-12-12 11:38:31 följande:
    Hoppas hoppas!!!!
    alexander2011 skrev 2011-12-12 11:39:45 följande:
    åhhhh  spännande :) asså det sa hon hahaha. ja nått har du allt haft på dina tester innan så vi håller tummarna för dig :)
    Carmat.. först och främst.. GRATTIS till inläg 10.000

Du borde nästan få något pris för detta....jo jag vet.. ett positivt gravtest.. ha ha....

Jo man hoppas ju... men samtidigt är det så jobbigt att vara så här i Limbo så att säga... för mig känns det ju bäst att ställa in sig på att det inte är något... samtidigt mår jag OERHÖRT illa just nu..det gjorde jag inte ens förra gången jag var gravid.. och det kan lika gärna vara magsjuka.. just nu är mitt största problem att jag börjar få huvudvärk för att jag inte ätit något.. och vad jag än tänker på att äta får det mig bara mer illamående...vi har piggelin i frysen det är nog det enda jag kan tänka mig.. men jag skulle ju inte äta socker nu för att gå ner i vikt...

Fast å andra sidan om man lever på piggelin (har nog 5 st kvar tror jag) så blir det inte så många kalorier iaf...
  • slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-12-12 12:05:37 följande:
    Slemtorsk: vad spännande! Tänkte faktiskt skriva det till dig, att RFSU verkar visa väldigt sent, och jag tycker något svagt synts på alla dina, inkl RFSU. Vilket test har du tänkt att ta på testdagen? Har blödningen helt försvunnit nu? Håller tummarna så hårt jag bara kan!

Plussonskan: åh vilket starkt och fint plus! Grattis!!!

Här hemma väntas det utslag på äl-testet, är dag 13 idag. Både sonen sambon och jag har legat i magsjuka i helgen så tur inte äl inträffade då. Hoppas på utslag senast ons annars kommer jag inte kunna testa på julafton.
    blödningen är där hela tiden.. just nu är den mest brun...i morse var där nästan inget till skillnad mot när jag har mens.. brukar inte blöda så mycket på just natten men så fort jag ställer mig upp brukar det komma värsta skyfallet... men inte i dag så visst finns det kanske tecken.....

På testdagen blir det troligtvis det digitala som ligger i skåpet om jag inte köper nya i morgon ...
  • slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-12-12 12:17:32 följande:
    Slemtorsk: låter väldigt lovande tycker jag! Ja starkt om du lyckas hålla dig ifrån att köpa fler tester särskilt eftersom det kan anas något på dina tester :) inte tänkt köpa från resultatet? De ska ju vara väldigt känsliga. Piggelin är det enda jag fick i mig under denna magsjuka så tycker det indikerar att du har ett rejält illamående! håller tummarna!

Coolt att vi nu är på sidan 1000 och över 10000 inlägg! När jag startade tråden hade jag inte en aning att den skulle bli så poppis!! Kul!
    jo jag har tänkt att köpa därifrån igen ... men jag SKULLE ju inte tjuvtesta denna gången ha ha ha... trodde jag ja *S*

Sen gillar jag inte deras ägglossningstester så egentligen skulle jag vilja köpa gravtester någonstans ifrån där jag kan få bra ÄL-tester också..OM vi nu inte lyckats denna gången....för jag har kört med CB digitala och de är ju helt klart överlägsna men jag vill ha någon billigare faktiskt...

Men nu får vi väl se...köper jag i morgon så blir det Preg från Kronans Droghandel..de har känslighet 25 mlU och är dem jag har använt hela veckan som visat svagt positivt.... så OM det är positivt torde det väl bli starkare någon gång
  • slemtorsk i din bralla

jag har mått kasst ett tag.. men progesteronet ger ju gravid-symptom så jag skyller på det... illamåendet kom dock först i går.... underligt....

Isglass är ju ganska mycket socker i, är ju istort sett saft Men måste få något i magen så det får bli en piggelin....

Den numera torra kladdkakan från i går känns också lockande... hade den varit kladdig hade jag aldrig fixat den  ha ha...jag pratar ju mat som en gravid iaf...alltid något

• slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-12-12 13:03:46 följande:
    asså du kan må så illa av progesteronet eller? hahaha ja det är ett positivt teckan ialla fall. men nån isglass borde väl inte vara nån fara. desto värre med kladdkakan
    kladdkakan testade jag först och ångrar mig bittert.... illamåendet blev inte bättre..snarare värre och halsbränna kom på köpet *S* Synden straffar sig.

Jo progesteron är ju ett av de hormon som kroppen kör i gång på full fart när man blir gravid, brist på egen produktion av progesteron kan vara en orsak till att man inte blir gravid eller inte kan behålla ett foster (upprepade missfall) så man får alltid det som "stödmedicinering" när man gör IVF för att hjälpa embryot att fästa och växa så mycket som möjligt

Så man får liknande symptom av progesteronet som av graviditeten för det är progesteron i kroppen som ger symptom vid grav...*snurrigt värre blev det nu*

Men några jag har pratat med har berättat att deras biverkningar av progesteronet har avtagit runt dag 9 som senast...någon berättade att det tog en vecka efter de slutat med progesteronet men annars verkar det ligga på en vecka-9 dagar innan det trappas ned.... jag är på dag 12 nu och det tycks bara bli värre så jag vet inte... jag vet inget.. jag bara väntar på torsdag..
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-12-12 13:16:06 följande:
    haha eller hur :S men gott var det säkert.

ok jag tror jag fattar men om det bruakar vara borta efter 9 dagar så :) jag kommer vänta spänt tills tors men om jag misstänker rätt så kommer du ev kanske ta ett test innan eller har jag fel :)
    lycka till ialla fall   
    jag har inga fler tester hemma och den påsen testet ligger i är fortfarande plomberad.. så det blir om jag hinner smita in på apoteket i morgon när jag ska till sonens skola på utvevcklingssamtal.... haha.. onsdag är jag hemma igen och det finns inget apotek här..2 mil till närmaste butik överhuvudtaget och jag har inte körkort.. går 2-3 bussar om dagen bara.. inte värt besväret haha
  • slemtorsk i din bralla
    maddiiie89 skrev 2011-12-12 13:30:56 följande:

plussonskan: Grattis :)

och sen undrar jag lite om man kan få lite råd o tips av någon här:)
    är så att jag hade äl förra söndagen, alltså den 4/12, och nu är det så om jag undrar om de e för tidigt och testa ? är så nämligen att jag mår illa hela tiden men kräks inte men mår så där illa så man vill spy men kommer inget.. och matlusten e borta :( testade imorses men tror inte det va positivt, såg inget iaf. men nu tänker man att de kankse e för tidigt o testa:/

Det är nog lite för tidigt.. både att känna symptom och att testa men kroppen är underlig i bland...man kan ju alltid testa för att man tycker det är kul och spännande men ett positivt test kan man inte- mer än i undantagsfall- räkna med förrän 2-3 dagar före beräknad mens, iaf inte ett klart och tydligt plus. En del dröjer det upp till en vecka-14 dagar EFTER beräknad mens innan de får positivt
  • slemtorsk i din bralla

norrköping.. det ser misstänkt likt ett plus ju... man kan ha blödning även om man är gravid så du kanske skulle gå till mödravården och be om ett blodprov..förklara läget...

• slemtorsk i din bralla
    norrköpingsbo skrev 2011-12-12 14:03:52 följande:
    ja det gör ju det.. jag har barn sen tidigare men jag har aldrig haft nån blödning när jag varit gravid..
    ska se om jag kan få tag på dom imorgon och se vad dom säger.. 
    det är ju så olika från grav till grav... man jämför ju alltid med det går inte att göra det egentligen.

Testa annars ett digitalt test, då får du ju verkligen svart på vitt
  • slemtorsk i din bralla
    norrköpingsbo skrev 2011-12-12 14:09:49 följande:
    ja det är ju så.. jag vet att man inte ska jämföra men man kan inte låta bli.. har
    hört att det är rätt vanligt med blödningar när är gravid..
    Jag tog ett digitalt igår,men det måste vart fel på det testet...
    först stod det inte gravid,sen skifta det till gravid 3+  och sen blev
    hela testet tomt.. 
    hmm.... pillade du nåt på rutan eller på kanten när det skiftade??

Annars låter det ju mysko...gå in på apoteket och reklamera..jag vet att många testtillverkare är väldigt tillmötesgående men just clearblue måste man ringa till och krångla...eller köp ett nytt...Jag tror nästan säkert att du är gravid..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester