• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

flitig skrev 2012-09-07 15:19:02 följande:
    hjälp mig med mitt test de vart konstigt?
    någon som varit med om detta??
    .

?? varför vart det så?

Kanske du höll det för länge i urinet ??.. jag fick ett litet utsmetat streck (nä jag plussade) men då syntes ändå att det va ett streck. Jag skulle tagit ett nytt...
    -Andra försöket- / ÄL-7/9 / BIM 20/9 -Vi längtar-
  • viochdu

Veronica: första mensen hade du ju 20 dagars cykel nästa 26. Och dom 26 dagarna har du ju passerat nu med en vecka. Så det är absolut inte för tidigt att testa... Shooot!

• viochdu
    Tezzan skrev 2012-09-09 08:52:30 följande:

Fick detta imorse(morgonurin)!! Plusset kom DIREKT när vätskan åkte över fönstret! Borde jag ta ett till för att vara säker eller betyder detta att jag ÄR gravid? 
    Har aldrig varit gravid förut! Herregud, jag är helt uppe i varv! Kan knappt tro det är sant! Glad 
    Oj vilket starkt plus. Det va ingen tvekan där. JÄTTE GRATTIS...
  • viochdu
    Tezzan skrev 2012-09-09 09:55:09 följande:
    Okej! tack för det lugnande svaret :) ja nu ska jag verkligen tänka på det. Ska bli så spännande att ringa barnmorskan imorgon :)

Man blir ju "långt" gången eftersom dom två första veckorna är man ju inte ens gravid. Dom två första gravidveckorna är ju dom två veckorna innan ÄL. Men dom räknas in i graviditeten oxå. Så även att man haft tex äl för två veckor sedan och sen plussar. så är man i v.4 och v4+1 blir v 5... :P Krångligt men ja det är så det funkar...
  • viochdu
    fancyface3 skrev 2012-09-09 20:54:59 följande:
    Viochdu: tror den syns på senaste trådar .
    Hittade den nu.

Tycker nästan synd om henne. Hur kan det gå så lååångt. Hon behöver ju hjälp.
  • viochdu
    Sweetii skrev 2012-09-10 08:55:35 följande:
    Hejsan tjejer! Ja har en fråga. Jag testade svagt pos för ca 1 vecka sedan. För ca 4 dagar sen kom en blödning. Haft den i 4 dagar nu. Men jag har fortfarande väldigt ont i brösten, mår illa, humöret stiger upp å ner plus att de spänner över magen och det är ömt och ha sex. Kan jag ändå vara gravid trotts att jag blött? "mensen" kom dagen innan den skulle. Tycker allt detta bara känns, konstigt, jag skulle gärna vilja ha lite hjälp av er? Ja trodde såklart att de va mensen som kom och att ja inte var gravid. Men symptomen återstår..
    Så hade jag när jag fick mitt tidiga MF... Fick mensen två dagar för tidigt men kände mig konstig och tog ett gravtest samma dag. Det blev plus. Mådde kasst men hade inte ont. Fortsatte blöda över helgen och plussen fanns kvar men blev inte starkare.. Testade *nästan" neg tisdagen där efter. Det enda du kan göra är att ta ett nytt test och se om det blivit starkare än det första testet!
  • viochdu
    Sweetii skrev 2012-09-10 09:05:18 följande:
    Ja brukar ha lite mensvärk och så, men denna gången känns det annorlunda. Ja, tänkte testa i morgon. Förstår inte vad som händer i min kropp. Annars vid mens försvinner mina ömma bröst redan andra dagen. Nu blir de bara värre och värre.. Min första graviditet, då blödde jag första dagarna. Men då va jag bara 14 år så tänkte inte mke på de som va.. Hoppas så på ett plus!!
    Ja men ta du ett test och så hoppas vi på ett JÄTTE starkt plus. Det är ju väldigt vanligt med blödningar i början.

Ge inte upp hoppet än men va beredd på båda ..

Håller tummar och tår för att det svaga pluset va början på ett JÄTTE plus :) 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester