• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 12:06:21 följande:
    men testet hade ju legat i flera timmar.. och då kan man ju ändå inte tro på det... jag väntar nog med test till sönd-mån nu... nu får jag avvakta o se om det kommer mera blod.

Rådgivningen på IVF var stängd i dag dessutom så där kunde man ju inte få nån hjälp eller stöd

Tack för alla tummar
    du har våra tummar och tår det lovar jag dig !! man ska inte tappa hopp nu,jag har en känsla av att det är din tur nu Skrattande och då kan du smitta av dig på oss andra minusar Skrattande
  • sweasmamma
    Choccolat skrev 2011-12-09 12:08:35 följande:
    Om nidis borde kommit för 2-3 dagar sen, och blodet mestadels är brunt nu, så kan det ju faktiskt vara gammalt blod från just nidisen för några dagar sen... liiiite hopp i alla fall.. =)
  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2011-12-09 12:09:45 följande:
    klart det är tid kvar. än finns det hopp. vilka äl stickor använder du. har du funderat på cb:s med deras smailgubbe? ska tydligen vara bra
    har bara kört äl test en månad och då vatt det testlagrets ... blir nog köpa cb denna gången !
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 13:35:02 följande:
    jag har inte sett bilden... men jag har sånna klumpar med mensen i bland och det är inte missfall kan jag säga... det är rester av slemhinnor. Ytterst sällan märker man om man får sk tidigt missfall av just den orsaken.

Mensen är ju slemhinnor som stöts ut och ibland levrar sig blodet lite mer och då löses inte slemhinnorna upp, för en del är det så varje mens, för andra händer det bara någon gång i bland.
    det va en rätt stor avlång klump.. sån fick jag vid mitt mf .. men det kom i omgångar ..lika stora
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 14:36:54 följande:
    jo jag kollade bilden... men sånna brukar jag få ibland när jag har mens.... ibland bara en ibland flera .....Det var oftare när jag hade spiralen nu när jag tänker efter så det kan säkert inverka...

Säger inte att det INTE var missfall men missfallstendensen här på FL är väldigt hög och jag tror ibland att många intalar sig själva att de fått tidigt missfall för att det är lättare än att man misslyckats helt att bli gravid..nån slags psykologisk spärr..vi vet ju minst EN som gjort det iaf.

De allra flesta tidiga missfall märker man inte ens utan det kommer ut som en vanlig mens, men sen finns det ju undantag från den regeln också så klart

Jag tycker att vi bannlyser missfall från denna tråden.. här får inga missfall komma in så det så  :-P
    helt rätt!!! inga mf,bara fina bebisar =) jag har haft ett mf och ett ma och det va inte som mens,riktigt stora klumpar..urk !!! 
  • sweasmamma

Fy F*N vad det blåser ute.. tror nog jag gosar ner mig med prinsessan i soffan en stund!! Älskar att vara mammaHjärta

• sweasmamma
    JennyOhlsson skrev 2011-12-09 07:39:38 följande:
    Här var det mer blod i pappret inleder aja bara på det igen när kroppen återhämtat sig... Trist med missfall med hade det på känn...
    hur har det gått??hur mår du??
  • sweasmamma

urk ,jag mår illa ikväll igen! får nog lägga mig!!Rynkar på näsan säg inte jag ska bli magsjuk!!! 2a kvällen jag mår illa som tusan men inte ont i magen eller nåt..!!

• sweasmamma

Jag har inte testat!!! mår inte illa på morgonen utan bara kvällen,EN sak som är konstigt.. ciggen smakar INTE gott,inte gott alls att röka men jag har ju mens!!

mängdmässigt en tampong om dagen,haft i 2 dagar nu men första dagen bara brunt,brunt igår också fast mer blod ! blodet är liksom rosa-rött  

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester