• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

fancyface3 skrev 2012-09-13 11:46:24 följande:
    Vill någon lägga in en bild åt mig och kolla om dom ser ngt och trixa lite?
    ???

trixabild@hotmail.se
    -Andra försöket- / ÄL-6-7/9 / BIM 19-20/9 -Vi längtar-
  • viochdu
    Tess 195 skrev 2012-09-13 12:24:18 följande:
    äl +7 och fetneg på RFSUs test nu mitt på dagen.....Känns ju då som att det aldrig kommer bli plus..men det kan ändras,eller hur....?
    Klart det kan ändras. Va det RFSU vanliga eller testa tidigt. För RFSU vanliga visar sist.. Den visar 50
  • viochdu
    Mini Léonie skrev 2012-09-13 12:35:45 följande:
    Viochdu:
    Ok ja då känns det lite tidigt såklart men samtidigt märkligt att du fortfarande får positiva test. Det enda du kan göra är ju att testa vidare och se en stegring. Hoppas så för er skull
    Tack Mini :) Man blir ju helt makalöst galen när det blir så här. Pinkar. Analyserar osv osv. Och det kommer jag aldrig komma ifrån. kliar i fingrarna redan nu på mig och det va 1,40 tim sen jag testade mig.. Herregud va ska notan sluta på denna gången..

• viochdu

Okej flickor lite frågor här nu:

1. Vi säger att jag hade äl på tisdagen ist för onsdagen och att ägget låg och väntade på spermierna (eftersom ett ägg kan leva ett dygn) ist för tvärtom. Och så pang befruktning. Och då borde jag teoretiskt sätt vara en extra dag före va?? Och samtidigt då borde väl ägget redan färdats en bit??

2: när man säger att det tar 5 dagar för ett ägg att fästa räknar man med ägglossningsdagen eller tar det 5 dagar ifrån att man blivit befruktad?

Kanske blir skit rörigt!

• viochdu

Sweas: men inte från äl till befruktning kan det knappast ta 5 dagar. Det måste ju när ägget inom 24 timmar efter ägget släppt. Men du menar fäste va när du skrev så??

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester