Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till min fd vän:
Vill börja med att säga att från första stund så har jag alltid tyckt så mycket om dig. Vi har samma humor och syn på livet.. (trodde jag) Vi har barn i exakt samma ålder och de älskar varandra, men något har hänt. Det sista året har du sårat mig, med små saker och ibland stora. När du sa att din dotter inte ville komma på min dotters kalas för hon var bjuden till ett annat, mycket roligare kalas så satte du den sista spiken i kistan. Vi har bestämt att vi ska träffas med barnen, men det blev plötsligt viktigare att shoppa, vi kan väl ses sen? Njaa.. Vi skulle fira midsommar tillsammans, men bara för att du/ni inte ville sova i tält hos några andra vänner på deras lantställe. Du säger till min dotter att det tyvärr inte kan bli någon över nattning för det passar inte nu. Samma helg har din dotter två övernattningar med två olika kompisar. Vi har så olika syn på barnuppfostran, att ta hänsyn till andra är inget som behöver uppmuntras. Vi planerade resor tillsammans, vi ringde efter jobbet för att kolla hur dagen varit och vi var tillsammans varje helg. Jag saknar dig, men du är inte densamma och inte jag heller. Jag har blivit en svartsjuk tråkmåns och det vill jag inte vara. Jag vill vara glad och ha vänner som tycker om mig och min familj, kunna köra förbi ditt hus utan att kolla om du är hemma och sluta undra varför du aldrig hör av dig längre. Jag vill inte vara din vän, jag vill vara fri. Nu säger jag upp mig som din vän. Livet!!! Här kommer jag!