Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till min pojkvän.
Jag önskar att vi kunde ha det så bra som det var för ett år sedan. Fast det var dåligt då eftersom att du inte ville ha ett förhållande. Men då hade inte jag tappat hoppet än. Jag hade inte sett de gamla bilderna som du tydligen måste spara. För "Ska jag radera bort hela mitt tidigare liv eller?"
Nej det är inte hela ditt tidigare liv det handlar om. Det är om en viss person. Det är henne jag önskar att du kunde radera bilderna på.
När jag äntligen, efter två-tre månader vågar ifrågasätta om du skulle bli glad om jag hade bilder på någon jag var kär i när vi träffades för förra sommaren och du valde henne istället för mig. Du försvarar dig med att det inte är roligt för dig heller när du går på stan och blir påmind om vilka människor jag legat med.
Näe det kan jag väll förstå att det inte är roligt, men tänker du efter litegranna så var det när jag insåg att du hade alla de där bilderna från sommaren som hade kunnat blivit vår men som blev er. När jag fick höra av vår gemensamma kompis att du skulle åka ner och hälsa på henne och hennes fittkompis. När jag tänkte Jag vet ju att han inte vill ha något förhållande och han har säkert inte glömt henne än. Det var då denna sommar gick käpprätt åt helvete.
Jag har legat med jävligt många den här sommaren, det har jag erkänt och det är inget jag är stolt över. Jag ångrar mig så inihelvet fast utan det vet jag inte om det skulle vara så bra som det känns tillochfrån just nu. Men som du sa "Varje gång inte jag var med så har du varit med någon annan". Du kanske ser det så, men alla gånger utom en så var det när du skulle varit med men sket i att komma, när du inte verkade det minsta intresserad av att komma, eller av mig!
Du säger att du inte kan lita på folk och kommer att ha svårt att lita på mig igen. Men vet du vad, det är inte så jävla roligt att försöka lita på dig när du valde henne framför mig för förra sommaren och sket i mig heller. Det är inte så jävla roligt att du måste ha kvar bilderna på när hon sover i din famn som hennes jävla fitt kompis knäppt.
Det spelar ingen roll att det är den fittan som knäppt bilderna. Eller att "Du inte ens tänkt på vilka bilder hon la över på din telefon".
När jag berättat att jag inte gillar dem så kan du väll åtminstone låtsas som att du bryr dig.
Jag har inte vågat titta igenom dina bilder igen. Jag får ont i magen bara jag tänker på det.
Jag tvivlar ändå på att du tagit bort bilderna. Tagit bort henne.
Och det gör så jävla ont att jag nu gråter när jag skriver detta..
Men jag gillar dig ändå, hur mycket som helst.
Och jag tror att vi kommer fortsätta vara VI. I lång tid framöver!
Jag är bara så osäker!