Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till min "bästa" vän sedan 4 år tillbaka.Vi har varit bästa vänner i några år nu, men det senaste året så har vi glidit ifrån varandra mer och mer. Jag har varit ledsen för det, men vet om att det är sådant som lätt händer när den ena får barn. Det mesta i mitt liv kretsar runt min familj och mitt nya arbete som jag stormtrivs med.
Idag så insåg jag att jag faktiskt saknar den som du var innan. Den som du var innan du blev bitter för att du inte blir gravid, innan du så tydligt slängde upp skit i ansiktet på mig och min man. Innan du verkligen visade vilken dubbelmoral du har.
Jag har insett att när jag är med dig, så drar du ner mig, får tillbaka mig i den nedåtgående spiralen där det är en massa skitsnack om dina/våra vänner. Och det gör mig så ledsen, för innan så var du så glad.
Jag vill inte berätta för dig att jag ska genomgå en utredning för borderline & ADD snart. För att jag är helt säker på att det kommer att gå en massa snack då.
Det är en massa som jag skulle vilja säga till dig, men ärligt talat så orkar jag inte. För du blir så arg. Då kommer du bara att slänga all din skit i ansiktet på mig, och det vill jag inte höra. Orkar inte höra. För just nu så har jag en bra period. Och den ska du inte få förstöra.
//Smulan