Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till mobbarungen i grundskolan:Varför gjorde du mig så illa? Jag vet inte ens vad jag har gjort för att förtjäna detta helvete. Du har spridit elaka falska rykten om mig och jag förstår inte varför. Din falskhet lyser igenom hela dig, men det ser inte dina "vänner" eftersom du vänder på sanningen.
Hoppas du råkar ut för samma helvete som du utsatte mig för.
Till passiva mobbarna (som stod bakom hennes rygg):
Ni tror att ni är oskyldiga, men egentligen är ni riktigt fega. Ni sa aldrig ifrån, och den som tiger samtycker. Jag vågar garantera att ni skulle aldrig acceptera det om ni vore i mina kläder. Hoppas ni mår som ni förtjänar!
Till en lärare som verkligen mobbade ut mig tillsammans med eleverna:
Du går på en mellanstadieelev, en försvarslös en... hur mår du egentligen som gör sådant? Mår du bättre av att kränka andra? Jag hoppas att du förstår vilka djupa spår du och den där klassen jag gick i har satt i mig. Du som vuxen borde veta bättre. Men som sagt, du var en riktigt stor fegis som inte vågade någonting annat än tiga.
Till kuratorn som var inblandad:
Att även du tog deras parti gör mig förbannad. Även du är en feg och svag människa. Inte ens du vågade ta tag i problemet, du ville inte se. Enklast är att sopa problemen under mattan, men ni förstår inte vilka spår som ett barn kan få. Det har gått några år nu, men att bara se Er som mobbade mig ute på gatan river upp alla sår.