Till en i området -
Snälla, försök att se förbi dina egna handikapp och försök att göra rätt för dina barn. Ni verkar ha stora problem, vilket jag hade önskat att socialen kunde hjälpa er med. Men de verkar inte bry sig? Bryr ni er? Vet ni att när eran dotter är här, så stoppar hon fickorna fulla med pysselgrejer (gem, flörtkulor, pappersbitar, glitter, paljetter osv) och tar med sig hem. Hon gör pärlplattor som hon förväntar sig att jag ska stryka varje gång, hon använder upp nästan alla grejer och tar hem. Det här är inget fritids! De här sakerna har jag köpt till min familj - att kunna pyssla med. Men jag är inte så snål och egoistisk att jag inte låter flickan pyssla. Däremot tycker jag synd om henne att hon inte har något hemma att pyssla med.
Er minsta hade inte ens 10 st småsaker (vilket kunde vara vad som helst - en knapp, en pärla, ett sudd, etc) att ta med sig till skolan i läxa. Han fick låna 8 st av de små små sakerna av er dotter (vilka säkert kommer hemifrån oss ändå)
Jag förstår inte era matvanor? Den lilla späda tjejen kan komma hit kl 10 på morgonen och jag skickar själv hem henne kl 19 på kvällen för att hon inte varit hemma och visat sig och framför allt - ÄTIT på HELA dagen!?!? Hon är "överlycklig" när hon berättar att hon ätit vaniljyoghurt.
Hur kan ni hha det så himla stökigt att era barn inte vågar/vill/får? ta hem kompisar? Jodå, de har berättat att det är så smutsigt och stökigt att ingen får hälsa på. Har BVC och soc varit hos er någongång? Hur i hela friden kan ni ha råd att äta på McDonalds typ 4 dagar i veckan? Hur kan ni prioritera att lägga pengarna på sådant istället för en allsidig REGELBUNDEN kost hemma`? Då kanske ni skulle ha råd att köpa en pärlplatta till era ungar.
Jag fattar inte, jag hoppas att ni någongång ska våga hälsa på oss och möjligtvis kunna prata med oss. Så ska jag fråga er detta face to face. Men nu är ni instänga i er egna värld där ni inte kan se era egna brister/blundar för dem.