Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Skulle vilja skicka detta till en av mina bästa kompisar.
Jag går och bär på nåt som jag velat berätta för dig länge.
Det är nämligen så att jag är kristen, precis som din pojkvän.
Detta är verkligen inget att skämmas för, men jag skäms för att jag inte berättat för dig.
När vi lärde känna varandra så tänkte jag inte så mycket på det eftersom det är en sån självklart del i mitt liv.
Men när det kom upp så hann du alltid slänga ur en negativ kommentar som fick mig att backa. Tex när vi såg Carola på tv, så hann du utbrista "kristna idiot" med en väldigt nedlåtande ton, innan jag ens hunnit öppna munnen. Jag vet att jag fegat men jag väntade på rätt tillfälle. Det kom aldrig. Sen blev veckor till månader och år. Nu har det gått 7 år och du vet ingenting!
Det gjorde inte saken lättare när du träffade din pojkvän och hans kristna familj. Jag vet vad du tycker om dom och jag vill inte att du ser på mig på samma sätt.
Jag är rädd för att berätta nu för jag vet vilket humör du har och jag vill inte att du snackar skit om mig, som jag vet att du gjort mot dina andra kompisar. Jag är rädd att du inte förstår. Det är nog lättare att komma ut som gay i Sverige idag, än som kristen.