Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
"Jag vill inte leva i förnekelse längre och jag förstår att vår vänskap inte är vad den en gång varit. Det får liksom vara så. Jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre igen, inte ens ett god jul-sms hjälpte.
Jag har haft en skitkass jävla höst och just nu är det på sin bristningsgräns. Just idag är jag extra ledsen och kanske är det inte bästa idén att skriva till dig just nu men jag gör det i alla fall. Idag var det en vecka sedan min mamma lades in på psyket. Dom andra vet om detta eftersom dom då och då ringer eller skriver och undrar hur jag har det. Det har inte känts naturligt att ringa dig och berätta hur jag och min familj kämpar just nu.. Kanske för att du aldrig någonsin sen jag berättade i somras om hur läget var, frågat hur det är med mig. Då känns det inte så lätt att bara ringa och säga: hej mitt liv är skit, hur är det med ditt?
Jag låter väl arg nu antar jag men jag är arg ganska ofta nu för tiden.. Har svårt för att kontrollera mina känslor helt enkelt. Men så är det ju inte varje dag morsan ligger neddrogad på psyket och man är rädd att hon aldrig kommer därifrån. Att min familj aldrig kommer vara densamma igen.. För det kommer den aldrig vara igen.
Nu vet du hur jag har det. Hur har du det? Mår du också skit? Vad har jag missat?"